New York - hoe zat het ook alweer?

  • Hanneke

    Hoi allemaal,

    ik weet het - het is al veel vaker gevraagd - maar toch hoop ik dat jullie me verder willen helpen.

    Ik ga binnenkort een paar dagen naar New York en wil daar natuurlijk ook één of meer shows bezoeken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

    - is het veel duurder om al vanaf thuis tickets te reserveren?

    - als je het vanaf thuis doet: per mail of telefonisch, of is er een site à la de Topticketline?

    - als je het daar doet: bij het theater zelf, of bij zo'n ticket-stalletje (en waar zat dat ook alweer…)?

    - en wat is volgens jullie dé aanrader??

    Alvast heel erg bedankt voor de moeite!!

  • NYC

    Hoi Hanneke,

    Ik raad je aan om je tickets niet in Nederland of via het hotel te kopen. Je betaalt dan veel meer. Ik heb Mary Poppins gezien in New York en bij het theater kostte 1e rang 80-90 dollar en in het hotel 160 dollar! We waren met z'n 5en dus we zijn 3e rang gaan zitten, helemaal prima. Scheelt veel qua prijs en je kunt het prima zien.

    Op Times Square zit onder het Marriot Hotel de ticketbox TKTS. Deze ticketbox geeft vanaf ongeveer 14.00-15.00 max. 50% korting op vele musicals. Disneyshows als Tarzan, Mary Poppins, The Little Mermaid zitten er vaak niet bij, daar moet je kaarten voor kopen vij het theater.

    Ik hoop dat je ik zo geholpen heb!

  • Martijn

    Het is logisch dat Tarzan er niet bij zit, want die speelt al een tijdje niet meer.

    Qua voorstellingen zou ik absoluut naar Sunday in the Park with George gaan. Dat is echt een prachtige voorstelling. Ook zou ik naar Spring Awakening gaan. Heb de voorstelling zelf niet gezien, maar de muziek ik zoooooo mooi.

    Veel plezier!!

  • Vinaigre

    Ga naar voorstellingen die hier niet te zien zijn. In de Off-Broadway theaters (http://www.offbroadway.com) zijn vaak hele mooie shows te zien die soms later naar Broadway komen. ‘Rent’ is hier een mooi voorbeeld van. Rent is sowieso een musical die je in NY gezien moet hebben. Spring Awakening is ook top. En er komen in het voorjaar een hoop nieuwe musicals uit. (www.broadway.com)

    Breng ook eens een bezoek aan ‘Don’t tell mama' (www.donttellmamanyc.com)

    Iedere donderdag om 18.00 uur kun je dan naar Seth's Broadway Chatterbox,

    een live radio talkshow over Broadway met regelmatig verrassende optredens van Broadwaysterrren. (www.sethsbroadwaychatterbox.com) De entree is 10 dollar (wat weer gedoneered wordt aan een goed doel).

    Maar het allerbelangrijkst is: Have fun!

  • Polly

    Veel rondkijken op Broadway.com, Broadwayworld.com en Playbill.com om van te voren alvast te bepalen wat je zou willen zien.

    Bij www.tdf.org kun je terugvinden welke shows de afgelopen week bij de TKTS hebben gestaan. Mary Poppins staat er al wel op, Young Frankenstein ook en Little Mermaid zal denk ik niet lang meer duren. Wicked en Lion King moeten nog wel steeds gereserveerd worden.

    Ik zou hotel en vliegticket apart boeken, maar dat is meer doordat reisbureaus veelal 4 of 6 dagen aanbieden bij een arrangement en dat is me te kort.

  • Ilse

    Hoi Hanneke

    Ik ben 3 jaar geleden in New York geweest en we wilden toen graag “een musical” zien. We hadden voorkeur voor The Lion King.

    Wij hebben aan de theaterkassa staanplaatsen kunnen kopen voor 35 dollar per kaartje. Voorstelling was de avond erna!!

    Nadeel, staan. Voordeel; goedkoop! We stonden achter de eerste rangs zitplaatsen en hadden goed uitzicht over het gehele toneel. We stonden tussen de karakters die aan het begin van de show door het publek naar voren lopen. Een geweldige ervaring.

    Tijdens de voorstelling bleek er op de rij waar wij achter stonden 1 plaats vrij te blijven. Daar is uiteindelijk na de pauze mijn vriendin gaan zitten….

    Heel veel plezier!