Op zoek naar Joseph

  • Juf tuit

    Hallo allemaal,

    Zijn er hier nog mensen die vandaag ( 1 maart) auditie hebben gedaan voor Joseph. De vriend van mijn vriendin wel. Helaas is hij niet verder dan de eerste ronde gekomen. Maar hij vond het wel een top dag. Nog meer ervaringen en wie is er verder??? We zijn benieuwd!!!

  • Joseph

    Je mag niks zeggen over het programma! Je hebt getekend om niks bekend te maken, dus degenen die door zijn, mogen dat niet zeggen. Was vorig jaar bij Evita zo, en nu weer!

  • elleke

    freek bartels is door

    hij speelt nu in les mis

  • Robin

    Inderdaad is voor getekend.

    Het doet wel aan Idols denken net als bij Tarzan in Duitsland alleen daar is het beter geregeld met Eyeworks. Hier bij Joseph was het te Idols achtig.

    Professionals tussen mensen die het absoluut nooit zouden kunnen. (daarmee bedoel ik het idols gehalte) Het is leuke reclame voor de show maar vind een hoofdrol niet iets wat maar op TV gedaan moet worden

  • Sacco

    Yep, ik heb zelf ook meegedaan.

    Was hele ervaring, maar ook ik werd uitgezwaaid na de eerste ronde.

    Wat me opviel was dat wel erg veel mannen de woorden “niet het geschikte type” kregen. Als ze ‘het type’ al zo helder hebben hadden ze dat misschien van tevoren kunnen aangeven? Of zou het een uitvlucht zijn, om niet naar echte redenen te hoeven zoeken?

    Paul

  • Marco

    Ik heb ook meegedaan en werd in de eerste ronde afgewezen. “Niet het geschikte type”. De auditie ging erg goed en als je naar de Engelse versie kijkt ben ik het geknipte type.

    Later in de kantine zag ik 5 jongens die als enige wel door waren. Eentje met een neuspiercing en punkhaar, een met lang zwart haar en zwarte kringen rond zijn ogen, eentje die leek op prince, en een zwarte jongen met een Afro Kapsel, en eentje met een petje en gekleurde sjaaltjes.

    Sommigen van hen zongen overigens erbarmelijk. Maar hoe excentrieker hoe beter moeten ze gedacht hebben, en we gooien de oorspronkelijke rolbeschrijving van Joseph overboord. Alle echte Josephs die ik die dag heb gezien en gehoord stonden na 5 seconden weer buiten. De mensen waarvan je dacht, die zijn in ieder geval geen Joseph, waren door.

    Ook verbaasde het me dat dit dus een grove pre-selectie was, en dat ze de jongens door lieten gaan die zij “het type” vonden, EN de jongens die heel slecht, maar grappig waren. Die mochten dan ook door naar de jury waar wel camera's bij waren. Dat is natuurlijk leuk om uit te zenden. En dan begrijpt de kijker natuurlijk waarom ze die jongens kiezen, want het zijn de enige die ze laten zien naast die slechte. Alle andere goede jongens (die zij uit het programma willen houden om zo de kijker te sturen en op te dringen met hun excentrieke beeld van Joseph) worden heel slim weggehouden bij de camera's.

    Er waren trouwens ook 2 pre-jury's, je kon in 2 rijen gaan staan. Kwam je in kamer 1 dan had je geluk, daarzaten 2 aardige kerels, waar iedere kandidaat 2 liedjes mocht zingen, netjes commentaar kreeg, en je na een paar minuten weer buiten stond, zoals het hoort. Kwam je in kamer 2 dan had je pech. Daar zat namelijk Marianne van Wijnkoop met 2 kerels (die overigens niets te zeggen hadden), en daar stuurden ze sommigen al weg voordat ze een noot gezongen hadden, daar werd je niet aangekeken, onbeschoft behandeld en ALLE kandidaten stonden na 5 seconden weer buiten. Om de zoveel tijd moest ze dan ook naar buiten voor een sigaretje. Ik zat gelukkig in kamer 1. Een collega van mij had minder geluk. Hij werd al maanden getipt als de perfecte Joseph, maar heeft helaas geen noot mogen zingen, werd niet aangekeken en ze hebben er geen idee van dat hij uberhaubt geweest is.

    Deze audities zijn deze maand begonnen, maar er zijn dus al een aantal jongens die in december al wisten dat ze door waren. Mensen uit de stal van Joop van den Ende. Die doen dus niet aan deze audities mee, gaan waarschijnlijk heel ver komen in het programma en worden understudy enz. Met de open audities wordt dan gezocht naar de 4 overige kandidaten voor in het programma of zoiets? Weet iemand daar wat meer van?

    Al met al was het dus een interessante ervaring.

  • Juf tuit

    Die vriend waar ik het over had is juist naar de tweede ronde gegaan door Marianne!!

  • Miss Piggy

    Stond in jouw eerste bericht niet dat hij niet verder was gekomen dan de eerste ronde????? :s

  • Vinaigre

    Ik ben nou toch wel benieuwd wie jouw collega is en door wie hij al maandenlang getipt is…

  • Juf tuit

    Ik kan het probleem uitleggen. Zoals hierboven gezegd teken je om niet al te veel door te zeggen. Daarom had de gene in kwestie gezegd dat ik moest zeggen dat hij alleen door de eerste ronde heen is maar nu heb ik mijn mond dus voorbij getypd. Hij was door de eerste ronde heen en is bij de tweede afgewezen!