Dirty dancing

  • ruud

    Hallo mensen

    Ik was benieuwd of er al mensen naar Dirty dancing geweest zijn en hoe het was?

    Groeten Ruud.

  • Marc

    Hoi Ruud,

    Ik ben gisterenavond, 4 maart dus, naar Dirty Dancing geweest.

    Wat zal ik zeggen ? Ik denk dat niet iedereen het een geweldige show zal vinden. De meeste lezers en lezeressen van dit forum gaan vooral naar voorstellingen voor vocale prestaties vermoed ik.( Ik hoor ook bij die groep) En die zijn er eigenlijk niet. Ik heb om precies te zijn 3 liedjes live horen zingen, waaronder uiteraard het slotstuk Time of my life.

    De liedjes waren overigens niet vertaald en werden dus in het Engels gezongen. Ik was bij de, volgens mij, 2e try out show dus misschien verandert dat nog, maar ik vond het jammer dat nummers als She's like the wind en Hungry Eyes niet in een Nedrlandse versie werden gezongen. Van Hungry Eyes hoorde je het origineel uit de film en van She's like the wind alleen de muziek.

    Maar goed. Het is een vrij goede show. De eerste akte was echter saai. Het duurt te lang allemaal. De grapjes komen niet over en er wordt soms zeer houterig geakteerd. Dat wordt overigens allemaal veel beter in de tweede akte. Een verschil van dag en nacht zou ik bijna zeggen. Met name de finale is prachtig !

    De techniek is prima, changementen mooi en er wordt zeer goed gebruik gemaakt van de draaischijf in het Beatrix theater op een zelfde manier als bij Mama Mia!. Echt complimenten voor de heren en dames technici.

    Dan waar het werkelijk om draait bij deze show: dans ! Als je er van houdt zit je goed. Er wordt op hoog niveau gedanst door de dames en heren op het podium.

    Al met al, een echt dansspektakel.

    De show duurt van 20.00 tot 23.00 met een pauze van een half uur. Ik moest voor deze try out met plaatsen op rij 8 ( aanrader: wat een beenruimte!) 70 euro p.p. neertellen. ( na de premiere wordt dit 5 euro p.p. meer ) Ik vond het het geld niet waard omdat ikzelf meer hou van een show met echte zangkanonnen.

    Maar dat is mijn mening.

    Hopelijk ben je nu een beetje geinformeerd. Als je van dans houdt: gaan ! Hou je van zingen: denk er nog even over na …

  • Luuk

    pssst in het Beatrixtheater zit niet standaard een draaischijf.. zelfs in Mamma Mia zat geen draaischijf!!

    Dit is de eerste keer dat er een draaischijf gebruikt word in het BeaThea..