Waarschijnlijk waren ze toen pas een jaar of 2-3.
heb me nooit zo verdiept in joe omdat het verhaal me niet zo trok.
maar nadat ik het liedje bij een concert op het concervatorium hoorde ga ik dat zeker wel doen.
Ps. het is niet zo dat ik niets van musicals weet. En er zijn ook jongeren die zich prima kunnen mengen in “volwassen” discussies. en meer weten van musicals dan menig volwassenen.
verder geen kritiek of zo hoor
Ik voel me ook niet aangevallen hoor… ;-)
Maar ik zelf vind Joe echt prachtig (ik heb de concertante versie van het Tilburgse conservatorium gezien) en vind het daardoor apart/jammer als mensen het stuk niet kennen. Ik hoop wel dat je je in elk geval in het stuk wil verdiepen, de cast recording verdiend het gehoord te worden. Er zwerft ook ergens een complete opname van de musical rond, want eigenlijk staan de mooiste muziekstukken ('Wie blijven er alleen', ‘Belofte’, ‘Jij houdt niet van mij’) niet op de cd. Maar dat ik toch met vrijwel elke musical zo? ;-)
Te veel van musicals weten is ook niet goed, dan krijg je het verwijt dat je ‘gebukt gaat onder al die kennis’… ;-)
Tim schreef:
> Er zwerft ook
> ergens een complete opname van de musical rond, want
> eigenlijk staan de mooiste muziekstukken ('Wie blijven er
> alleen', ‘Belofte’, ‘Jij houdt niet van mij’) niet op de cd.
> Maar dat ik toch met vrijwel elke musical zo? ;-)
Ja er bestaat inderdaad een (professionele soundboard opname) opname van de hele musical.
Met Denise Jannah als Verbindingsofficier, en Lucie de Lange als Katie, en verder 1e cast.
En een dvd is er ook: een opname van een try out met de hele 1e cast.
Ik heb alle 2
Sorry, maar ik wil toch even reageren op deze opmerking.
Hoe zit het dan met mensen die pas sinds relatief korte tijd geïnteresseerd zijn? Die kennen ook de stukken van voor de milleniumwisseling niet, ook niet alles is op cd/video/dvd te krijgen! Helaas! Dus die kunnen niet altijd meepraten met de oudgedienden en zullen wel eens domme vragen stellen…
Ben ik niet helemaal met je eens.
Je hebt gelijk als je zegt dat niet alles is op dvd of video te verkrijgen is, maar dat hoeft je nog niet tegen te houden want er is een enorme hoeveelheid cd's van musicals waar heel veel mensen nog nooit van gehoord hebben.
Wie kent er hier “stop the world, I want to get off”, of “Me and my girl”, of “Kismet”, of “Kiss me kate”. Allemaal stukken die in Nederland niet op de planken hebben gestaan (behalve Kiss me Kate, geloof ik), maar die wel tot het complete musical oevre behoren.
Als je echt geinteresseerd bent in het genre, dan neem je de moeite om er eens over te lezen, of om in de platenzaken (en soms in de speciaalzaken of de achterafwinkeltjes) eens te neuzen in de bakken en de wat minder voor de hand liggende cd's mee te nemen. Daarmee verbreed je je kennis en dat is geweldig leuk.
Bovendien worden er tegenwoordig heel veel dvd's uitgebracht met oude (en wat nieuwere) hollywood musicals, die weliswaar niet van die spektakelstukken zijn zoals je die in het circustheater ziet, maar die wel bol staan van de goede muziek van mensen zoals Irving Berlin, Rodgers & Hammerstein, Cole Porter, Stephen Sondheim, Kander & Ebb.
Wat wel weer waar is, is dat het tijd kost om je in dit soort zaken te verdiepen, en als je zoals jij zegt nog maar relatief kort geinteresseerd bent, dan kan het zijn dat je nog niet zover bent. Toch zou het wel leuk zijn als mensen die claimen een musicalliefhebber te zijn, eens wat verder zouden kijken dan alleen wat er op dit moment in het circustheater staat want dat mis ik hier nog wel eens.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?