Ik heb alweer een tijdje terug auditie daar gedaan voor de vooropleiding (ik denk zo'n 6 geleden) en toen was dans in ieder geval héél erg belangrijk!
Zang en acteren kwamen tijdens de auditie nauwelijks aan bod.
Allereerst werd je in rijen / groepen gedeeld.
Bij jazz kreeg je een choreografie ingestudeerd en dat ging vrij snel. Op het laatst moest je gaan improviseren, dus verder dansen op de muziek.
Bij ballet, deden we niets aan de bar, maar gewoon allemaal in het midden en werd er mondeling achter elkaar gezegd wat je moet doen, het is dus belangrijk dat je alle dansbegrippen goed kent. Misschien staat er een leraar voor, maar die kon ik toen door de vele mede auditanten in ieder geval niet zien.
Bij zang moesten we in een rij staan en het refein meezingen van tomorrow uit Annie, dus een paar zinnen telkens, dan kwam er een paar zangdocenten langs lopen om te luisteren.
We moesten door de ruimte lopen voor spel en kregen toen ook mondelinge improvisatie opdrachten (op ijs lopen, vrolijk zijn etc. etc.) de leraren liepen rond om te kijken en dingen te noteren.
En we moesten ons voorstellen en dan met deze zin: ik ben ….. en ik wil dansen!
Dat moest dan met een bepaalde emotie (verdrietig, blij, bang etc.)
Verder kan ik met niet echt meer wat herinneren, het kan dus heel goed zijn dat dit nu aangepast is en/of anders is, maar dat zijn dan weer andere ervaringen, waar anderen je misschien weer wat meer over kunnen vertellen!
Succes ermee!