Op zoek naar Joseph

• Marco

Doet er verder ook niet toe, dus OF ze vonden hem een geschikt type, OF ze vonden hem vermakelijk en leuk voor op tv.

Gelukkig laten ze niet zoveel grappige kandidaten zien bij dit programma, maar de kijker moet wel een beetje vergelijkingsmateriaal hebben.

Ik kan me nog herrinneren dat er bij Evita een 50 jarige huis-taart in beeld kwam zonder enig talent. Zij was toen dus ook door de “eerste ronde” heen, om vervolgens in de 2e ronde (met camera's) gefilmd te worden.

Dat frustreert me. Die eerste ronde is dus ook niets meer een selectie maken van wie ze in het tv programma willen hebben vanaf de eerste gefilmde-uitgezonden ronde, of ze nou goed of slecht zijn, en de mensen die ze niet op tv willen hebben eruit gooien, of ze nou goed of slecht zijn. Om de kijker een richting op te duwen.

• Sacco

Helaas is het waar wat Marco schrijft. Vanaf het moment dat ik binnenkwam bij kamer 2 had ik het idee niet interessant te zijn. De dame die ons binnen moest laten had al 2x gevraagd of de jury klaar was.

Toen ik binnen kwam bleek dat niet het geval. Dus stond ik daar een beetje zenuwachtig te staan. En toen ik zei welk nummer ik ging zingen had ik niet het idee dat mijn originaliteit op prijs werd gesteld (Ik ging iets zingen uit Avenue Q, wat niet veel mensen doen denk ik)

Vervolgens mocht ik gaan zingen en Marianne keek vanaf het begin weg. Ik had het gevoel dat mijn energiepeil in hoog tempo omlaag ging. Gelukkig was één van de mannen (dat waren er bij mij overigens 3) wel genegen om mijn kant op te kijken met een geïnteresseerde blik.

Maar inderdaad, zonder overleg: “En je bent ook helemaal niet het juiste type”. Dat mag, maar wat was er dan nog meer, dacht ik nog. (zie de ‘en’ en de ‘ook’ in de gebruikte zin).

En vervolgens buiten vroegen de andere kandidaten of ik door was en één zei nog dat het goed geklonken had. Nou, toch een mooie opsteker, nietwaar?

• Martijn

Zo gaat het bij Idols ook. Er is eerst een selectie om te kijken wie er naar de tv-jury mag.

• Marco

Zo heb ik het meerdere kandidaten die in die kamer moesten het horen beschrijven.

Bijzonder onbeschoft.

Als er geen camera's op mevrouw van Wijnkoop gericht zijn komt haar ware aard dus naarboven. Iemand aankijken, fatsoenlijk te woord staan op een niet-neerbuigende toon is toch wel het minimale dat je moet kunnen als je in dit vak werkzaam bent.

• Marco

“Vanaf het moment dat ik binnenkwam bij kamer 2 had ik het idee niet interessant te zijn”

Ieder jurylid dat ook maar een beetje professioneel is zal dit proberen te voorkomen.

• Donna

Klinkt allemaal lekker positief :-)

Die eerste ronde moet je niet zien als een echte eerste ronde. Ze maken daar gewoon net zoals bij Idols en selectie van goede en slechte kandidaten die ze voor de camera willen hebben, is toch logisch, doen ze altijd. Het moet wel leuk voor de kijker blijven.

Een vriend van mij kwam uiteindelijk ook in kamer 2 terecht bij Marianne van Wijnkoop en hij is wél door, dus zo vreselijk zal het nou ook allemaal wel niet zijn.

Greetz Donn@

• Sophie

Helaas, zo gaat het ook regelmatig bij ‘gewone’ audities hoor! Ik heb al meerdere malen voor Van Wijnkoop gestaan dat ze heel aardig en positief was. Maar ook een keer voor Eddy Habbema en die keek geen moment op, bleef strak gericht op het papier voor hem en gaf geen blijk dat hij wist dat er iemand voor hem stond en hij niet naar een cd zat te luisteren…. Hoe vervelend ook, dat is toch iets waar je tegen moet kunnen als je aan professionele audities mee wilt doen!

• Marco

Wie je ook bent, wat je ook doet, je behandelt mensen met respect.

Tegen kunnen? Nooit.

Andere mensen voor deze baan nemen lijkt me een betere oplossing.

• Tommey

Begin met het besef dat je anderen niet kunt veranderen, alleen jezelf.

Marianne blijft Marianne, hoe vaak jij ook blijft zeggen (en anderen dat terecht ook vinden) dat ze de normale fatsoensnormen moet hanteren.

Jij blijft jij, en als je er nooit aan zult of kunt wennen kun je maar twee dingen doen: de negatieve gevoelens ombuigen in positieve energie (want negatieve energie is GEEN energie) dan wel niet meer auditeren.

• Meja

Pfffff, is het niet etenstijd voor jou? Je gierstpap wordt koud!! ;-)