Script/teksten Nederlandse 'Sweeney Todd'

• Ego

Bedankt!

Ik vind dat er hier overigens een beetje kinderachtig gereageerd wordt op een heel normale vraag. Alsof sommigen hier zitten te wachten op iemand die constant bezig is met het gratis verkrijgen van allerlei waar, om hem/haar vervolgens eens lekker politiek correct de les te gaan lezen! Ga dan de PABO doen, zou ik zeggen!

Flauw!

• moutarde

Raar om andere van kinderachtig gedrag te beschuldigen, terwijl je zelf de illegaliteit op zoekt…..

Moutarde

• Vitello Tonnato

Hoezo illegaliteit? Het uitwisselen van teksten is helemaal niet strafbaar! En hou nou eens op met flauwe dingen roepen tegen elkaar! Gedraag jullie eens naar jullie leeftijd (dertigers OMG!)!

MAG ER EEN SLOTJE OP DEZE THREAD!?

• Tim

Oh, ik heb zo'n zin om een hele lage sneer te maken naar iemand, maar ik doe ‘t niet, ik doe ’t niet, ik doe 't…

De pot verwijt de ketel, dat is al erg genoeg…

• Ego

Dit is precies wat ik bedoel!

Wat een vooringenomenheid hier! Bah!

• Tim

Precies!

Het uitwisselen van teksten is overigens net zo strafbaar als het lukraak rondstrooien van vocal scores. Hoe ‘nobel’ dat ook bedoeld mag zijn.

• Vitello Tonnato

Het uitwisselen van teksten voor eigen gebruik is absoluut niet strafbaar. Zou erg zijn als ik een lied zou zingen op straat, de tekst even niet weet, aan iemand vraag wat de tekst is, en dan opgepakt zou worden! Wat een onzin!

• Tim

Zoals in dit geval, wanneer iemand vraagt om een compleet script? Ja hoor, is net zo strafbaar als een dvd kopieren en weggeven.

• Baud

Nee, dat is het niet. Het is geheel binnen de wet om iemand een script te laten lezen, uit te lenen of er uit voor te dragen. Evenals het niet verboden is om 50 keer naar de voorstelling te gaan, deze uit je hoofd te leren en daarna op te schrijven. Het is verboden er iets anders mee te doen dat inbreuk maakt op de rechten van de auteur. Bijvoorbeeld de voorstelling spelen zonder de rechten te hebben verworven of geld verdienen aan het verkopen of vermenigvuldigen van het script.

ALMO heeft overigens Nederlandse vertalingen van Sweeney Todd beschikbaar en die kun je, met het oog op een mogelijke uitvoering, gewoon als inkijkexemplaar bestellen. Anders is er volgens mij ook een script beschikbaar bij de bibliotheek van het Theaterinstituut in Rotterdam.

• Vitello Tonnato

Het vragen om een script voor eigen gebruik is niet strafbaar!

Hij vroeg bovendien wie hem aan dat script kon helpen, en dat is niet strafbaar!