conflict Danny de Munk

• chantal

Een bron achter de schermen weet te melden dat de kritiek die Henny Vrienten heeft op de wijze waarop Danny zijn rol neerzet aanleiding voor hem is geweest zich ziek te melden en ……

Daarmee is een conflict geboren dat producent Stage Entertainment krampachtig probeert onder het tapijt te schuiven. Echter iemand die achter de schermen werkt van de musical Ciske de Rat vertelt: "Dat Danny de Munk ziek is klopt helemaal niet. Hij blijft na een aanvaring met Vrienten thuis. Ik stond er bij toen Henny tegen Danny zei dat hij niet tevreden was over de manier waarop Danny de rol van Ciske neerzet.

er circuleren meerder verhalen op internet de ronde over Danny de Munk en zijn ziek zijn. dit verhaal komt van primeurjagers.nl

rest de vraag hoe betrouwbaar dit en de andere verhalen zijn..

Maar mocht er inderdaad een conflict zijn tussen Danny en Henny roept dit wel enkele vragen op:

waarom ontstaat deze kritiek nu pas?

waar staat de regisseur in dit verhaal?

waar is Henny Vrienten het niet mee eens?

en waar is de vrijheid van de acteur die deze rol heeft neergezet?

• Me2

Ten eerste zou ik geruchten als deze niet al te serieus nemen (welke professional met een beetje zelfrespect klapt er nu zo uit de school t.o.v. zijn collega's) en ten tweede lijkt het mij niet zinvol om met discussies hierover de geruchten te blijven voeden.

• Polly

Ik geloof dat zelfrespect niet de hoogste deugd voor een artiest is, de een zijn dood is de ander zijn brood.

Het lijkt mij juist een hele zinvolle discussie, als het een artistiek conflict is, wat doet De Munk met de rol wat Vrienten niet aanstaat? Wie De Munk in Elisabeth of Copacabana gezien heeft weet dat ie van schmieren houdt, ik kan me voorstellen dat ie ook in Ciske de Rat doet, en ik kan me helemaal voorstellen dat dat Vrienten niet bevalt.

• Me2

Ik bedoelde dat “iemand achter de schermen” niet professioneel bezig is als hij tegen de roddelpers uit de school klapt.

En ik vind het geen zinvolle discussie zolang we speculeren over iets waarvan we niet weten wat er is gebeurd en hoe het is gebeurd.

Als er nu echte feiten bekend waren, dan had het nog zin om daarover een mening te formulieren, maar voor zover mij bekend is er nog geen feit bekend, behalve dat Danny de Munk tijdelijk niet in Ciske de Rat speelt en dat niemand weet waarom.

• Vinaigre

't Is altijd wat met Ciske de Rat…

• Mo

Ik meen me te herinneren dat hierover al eerder berichtgeving is geweest, waaronder in de Telegraag, op MF en in Boulevard. Ik heb het uit tweede hand maar het schijnt dat de moeder van Danny aan Albert heeft verteld dat er een conflict was en dat dat door Stageholding wordt gecommuniceerd als "Danny is zieK'. Moeder De Munk liet weten dat Danny helemaal niet ziek is.

Mij interesseert de artistieke achtergrond ook wel, maar daar zullen we vast niks over horen als Stageholding dat niet wil.

• Vinaigre

Als dit inderdaad zo is dan is dit een zeer kinderachtige reactie van de Munk, ook weer zo typisch Nederlands om je ziek te melden als je iets niet zint.

De Munk moet gewoon aan het werk gaan en z'n ding doen en Vrienten moet zich niet met de artistieke inhoud bemoeien. Die is alleen verantwoordelijk voor de liedjes en moet verder z'n pan houden of gaat ie nu opeens de bemoeizuchtige ‘Pa’ uithangen… (knoop je jas dicht, doe een das om)

• Mo

Eerst maar een horen wat er nu echt aan de hand is voor we er een oordeel over vellen (ofschoon jouw medogenloze oordelen altijd amusant zijn, Vinaigre)

• Martijn

Het lijkt allemaal wel een beetje op de situatie met Ellen Evers in Mamma Mia een paar jaar terug. Zij was toen ook ineens gestopt en heeft daarna nooit meer in een Joop v/d Ende productie gestaan, terwijl ze het jaar daarvoor nog zei dat hij het niet moest wagen om uit haar leven te verdwijnen.

• chantal

feit is dat er meer aan de hand is dan dat Danny (niet) ziek is.

Ik vind het erg jammer dat het dan zo moet lopen want Danny was en is super in Ciske. Ik hoop gewoon dat als ik in mei weer naar Ciske ga dat alles is opgelost voor alle partijen.