Les Misérables

• JV10

Vandaag is de eerste Try-Out van Les Misérables, nou zou ik graag de meningen van de mensen willen weten. dus ik hoop als iemand hier op dit prikbord komt en toevallig bij Les Misérables is geweest dat diegene even een berichtje stuurd.

mvg JV10

• remco

was ik ook erg benieuwd naar ja!!

wij gaan zondag pas !

nu las ik net dat er allemaal nieuwe arrangementen worden uitgeprobeerd !

ben erg benieuwd !

• wen

Ik ben net terug. Het was werkelijk geweldig.

Het is denk de mooiste musical die ik ooit gezien heb, en dat zijn er ondertussen best veel!

Ik ging er eigenlijk heen omdat de try-out hier in de buurt is en had er niet veel verwachtingen van. Maar wat een top musical is dit. Het verhaal, de zang, de cast, de manier waarop alles in elkaar zat, daarmee raakte het me echt.

Het publiek was bere enthousiast.

Ik zou er zo nog een keer naar toe gaan!

• anna

Ik ben het gedeeltelijk met Wen eens… De tweede helft van fenomenaal. Serieus! De eerste helft vond ik echter veeeeels te langdradig. Teveel spektakel en té ingewikkeld verhaal. Ik vond de eerste helft echt een grote tegenvaller. Zo'n groot verschil zeg met deze twee delen!

Wie voor mij de show droegen waren Freek Bartels, Carlo Bozhard en Nurlaila Karim. Freek Bartels is écht een talent zeg! Ben blij dat hij deze rol heeft gekregen! Aan Carlo Bozhard heb ik normaal echt een hekel. Maar ik moet nu gewoon toegeven dat deze rol hem op het lijf geschreven was. Bij de dood van Fantime bezorgde Nurlaila me meerdere malen kippenvel. Wow! Verder ook een compliment voor Jamai en Rene van Kooten. Ik vond Susan helaas tegenvallen. Ze zong alleen met haar harde, schelle stem en dat paste niet in de rol. Ook vond ik Celine Purcell geen bijzonder prestatie geven.

Groetjes, Anna.

• Syl

Ik ben gisteren naar Les Mis geweest, ook een try-out uiteraard.

Ik heb deze musical al heeeeeeeeeeeeeel vaak gezien, met andere bezetting natuurlijk in zowel in binnen- als buitenland.

Ik ben het met de andere reacties eens dat in dit geval de tweede acte beter was dan de eerste, maar niét omdat de eerste acte saai was ofzo.

Ik vind dat je vanaf het eerste moment wordt meegezogen in het verhaal door de muziek en door de zang. Ik vond vooral het ensemble in het eerste deel verschrikkelijk schreeuwerig en op een of andere manier leek het geluid niet optimaal te zijn. Jean-Valjean, Javert, Marius, Fantine, Eponine, Enjolras en ook Thénardier en Madame Thénardier worden allemaal op geheel eigen wijze maar wél heel mooi en goed verstaanbaar neergezet (Vooral René van Kooten vond ik een grote verrassing). Helaas vond ik Suzan als Cosette niet goed, het pieperige schelle stemgeluid van Suzan was niet goed te verstaan, erg jammer want volgens mij kan ze beter. We moeten ook niet vergeten dat het haar eerste grote rol is, ga er maar aanstaan!

Al met al heb ik wéér genoten van Les Mis, ik kan er niet vaak genoeg heengaan!

Absoluut een musical die je gezien moet hebben.

• Nicole

Ik ben gister naar Les Mis geweest. Geweldige voorstelling! Lees hier mijn verslag

http://musicals.web-log.nl

• Marijke

Ik vond het geweldig.

Kan niet wachten tot ze in Rotterdam staan, want in Hoorn waren bepaalde opties nog weggelaten (o.a. luik voor de Thnardiers enz).

Had de muziek iets bombastischer verwacht, maar wellicht komt dat nog.

Freek Bartels vond ik een grote verrassing, René van Kooten vond ik geweldig, Wim v.d. Driessche zat er naar mijn mening nog niet helemaal in en voor de rol van Susan vind ik het jammer dat ze zo opera-achtig moet (?) zingen.

Het was pas de eerste avond dat ze speelden, dus ik verwacht er heel veel van in Rotterdam.

• Miss Piggy

Met uitzondering van je opmerking over Suzan kan ik me helemaal in je samenvatting vinden. Ik vond juist dat ze het goed deed, past prima bij het typje.

Ik was ook al met een recensie bezig, maar kom er maar niet aan toe om hem af te maken. :(

Ik vond over het algemeen de mannen sterker dan de dames. René heeft het echt geweldig gedaan, ik was even bang dat ik hem als oude man niet geloofwaardig zou vinden, maar gelukkig was dat helemaal voor niets. Ik vond hem zeer overtuigend.

Prachtige muziek, mooi gezongen, goed gespeeld, een aanrader in alle opzichten :)

• Marijke

In haar dagboekverslagen schrijft Suzan juist dat ze NIET de klassieke kant op zal gaan in haar rol. Ik vond het echter toch behoorlijk klassiek klinken… ;)

*Voor die dagboekverslagen van Suzan, zie: http://www.cultuurpodium.nl/pivot/archive.php?c=LES%20MISERABLES%20WEBLOG&w=&t=

Er zijn er meer met een Les Mis dagboek bezig.

Voor de geinteresseerden:

Wim van den Driessche:

http://www.musicalsite.be/dagboek.php?id=17

Maudy Bremer:

http://users.skynet.be/fa402226/dagboek/dagboek.htm

Barbara de Wit:

http://users.telenet.be/musicalfans/dagboeklesmis.htm

• winterswijk

Gisteren naar de voorstelling in rotterdam geweest! We vonden het alle 5 echt een flop!! En dit voor een joop van den ende producent. Het verhaal was voor de helft van de tijd niet te volgen,moeilijk in te komen en met grote groepen zongen ze zo onduidelijk en slechte afstemming qua stemmen. Renee van Kooten en Jamai waren echt super. Grote complimenten!!!!!!!!!!

Ook de opzetting van het decor viel erg tegen.

We hadden ons er veel bij voorgesteld,maar helaas nog nooit zo´n slechte musical gezien. Hopenlijk is Evita wel super!!!!!!!