Dirty Dancing: Engels//Nederlands

• Pascal

Hallo allemaal,

Ik heb kaartjes gekocht voor Dirty Dancing. Mijn (Spaanse) vriendin is helemaal fan. Ze spreekt Engels, maar nog niet goed Nederlands.

Maar nu begreep ik dat het meer een toneelstuk is. Hoewel ze cursus Nederlands volgt, zal dat waarschijnlijk wel een beetje te snel voor haar gaan. Nu weet ik ook dat de liedjes in het Engels zijn, er een geweldig dansspektakel bij hoort en het verhaal is natuurlijk ook niet heel erg ingewikkeld (ze heeft de film al tig keer gezien).

Dus de vraag aan iedereen die er is geweest: zal dit voor haar een beetje te doen zijn? Kan iemand me vertellen hoe de hoeveelheid Engelstalige liedjes/dans zich verhoudt tot de hoeveelheid gesproken Nederlandse tekst?

Grtz, Pascal.

• Luuk

Er wordt beduidend meer nederlands in gesproken dan gedanst of engels gezongen..

Voor de paar engelse liedjes hoef je geen engels te verstaan, aangezien het als ondersteuning bedoelt is en je niet naar de tekst hoeft te luisteren..

Er wordt, voor een dans voorstelling, erg veel in gesproken.

Zelf vind ik de verhouding Dans tot Tekst niet goed. Er is te veel tekst..

Voor iemand die slecht nederlands verstaat is het misschien geen leuke avond..

Maar voor een groot Dirty Dancing fan, die de film al vaker heeft gezien, geen probleem

• Pascal

Nou het is iemand die niet zo heel goed Nederlands verstaat maar wel een groot fan is. Tsja, het wordt een goeie Nederlands-les voor haar dan en hopelijk vindt ze het kadootje toch leuk…

Maar bedankt voor de info!

• Vinaigre

Gewoon gaan… dit is namelijk voor je vriendin de beste en leukste manier om Nederlands te leren. Als je namelijk iemand in het diepe gooit, spartelt ze eerst hulpeloos om daarna als volleerd zwemster lekker baantjes te gaan trekken.

En mocht het echt niet lukken dan is dit een tip voor een goede Spaans-Nederlands cursus: http://nl.youtube.com/watch?v=6YAcRvVYRVQ

• Meja

Haha, die kende ik nog niet!

Lijkt me inderdaad de perfecte basis voor een uitgebreide woordenschat en dosis communicatieve vaardigheden!