Impact

• Tommey

Goh, woonde ik ook in “zo'n gemeente”? Voor sommigen misschien vreemd, maar onze buurvrouw in Brabant was “Tante Sjan” en de collega van mijn vader was “ome Leo”. Dus nee, dat had niets met incest te maken.

Het enige verschil met Suriname is dat het daar “Taante” is. www.mathurin.net

• Tommey

Niet langer dan een maandje of twee? Waarom dat? Dat vind ik echt zonde. Hoop dat er meer mensen willen en mogen komen kijken. Fantasticks draaiden op Broadway in een mini-theater ook 42 jaar.

Klein theater: zekers. Vlakke vloer theater zoals M-lab nog het liefst. Lekker dicht op het publiek, onversterkt.

• Vinaigre

En ‘Ome Willem’ niet te vergeten, dat was trouwens in een tijd waarin het gros van de kindertjes op televisie ‘roomblank’ waren en dus niet uit ‘zo’n gemeente' kwamen. Tante Lien uit de Late Late Lien Show (niet of toch wel uit ‘zo’n gemeente?) , Tante Es uit Rayman is Laat (maar die hoort dan weer bij ‘zo’n gemeente')

• Luuk

Met ‘zo’n gemeente' bedoel ik niks verkeerds.. maar simpelsweg de cultuur die er heerste in de voorstelling. Die leden van het Gospelkoor waren hecht met elkaar..

(waarom word hier echt alles verkeerd opgevat..)

Na afloop sprak ik met Ivo en die vertelde dat het juist fijn is om deze voorstelling maar kort te spelen. Dan blijf je scherm en kom je niet in een sleur terecht.

Deze voorstelling vraagt zo veel van je concentratie (juist als acteurs) dat je het niet heel lang kan spelen zonder er zelf onder door te gaan…

Impact moet je zeker niet in een grote zaal met een groot podium en veel decor gaan spelen. Maar volgensmij zijn dat ook helemaal niet de ambities

• Mo

Toen ik jong was(let op, oma spreekt), was het normaal dat je alle vrienden van je ouders met oom of tante aansprak.

Ik weet dat dat voor jongeren van deze tijd die iedereen bij de voornaam aanspreken misschien raar is, maar dat was in de jaren 70 heel gewoon.