fontys

• nokk

Hoi!

ik ben aangenomen op twee scholen alleen kan totaal niet kiezen, dus vroeg ik me af of iemand hier ongeveer de dagindeling..naja gewoon de roosters dus, van fontys weet…(van musicaltheater) zodat ik t een beetje kan vergelijken en hopelijk op die manier m'n keuze kan maken..alvast al echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!

groetjes!

• Daniel

wat is de andere school waar je bent aangenomen?

• nokk

Frank =)

• Imara

In ieder geval al super goed dat je bij beide scholen bent aangenomen. Gefeliciteerd! Het rooster zou ik je helaas niet kunnen vertellen…

• Daniel

Ik vind fontys geen goede school, ik zou kiezen voor frank sanders…. Ik zit op geen van beide, maar ik heb wel voorstellingen van beide gezien… En dan denk ik dat je beter af bent bij frank sanders…

Daniel

• archie

Ik zou meteen kiezen voor Fontys; dat is een officiele HBO-opleiding, waarmee je later bijvoorbeeld ook op een eenvoudige manier erkend zangdocent kan worden. Frank Sanders is een een goeie opleiding, maar is voornamelijk voor de officiele erkenning toch minder dan een conservatorium.

• Tim

Het verschil is hier dat het gaat tussen de keuze voor de Frank Sanders Akademie en Fontys Musicaltheater.

Fontys Musicaltheater is de musical opleiding van de dansacademie, dus niet van het conservatorium. Musicaltheater is HBO en Frank Sanders is MBO. Maar zoals Frank zei: Ziet iemand het verschil tussen een pirouette van een HBO student en een MBO student…

Eerlijk gezegd vond ik de laatste producties die ik van Fontys Musicaltheater zag nogal teleurstellend. Dear Fox en Pippin waren geinige amateurmusicals. Meer niet.

Frank Sanders is meer gericht op de individuele leerlingen en de ontwikkeling van een ieder z'n persoonlijkheid terwijl ik bij Musicaltheater altijd het gevoel heb dat je wordt opgeleid tot ensemblelid. Voor beide is iets te zeggen. Ben je verslaafd aan dansen zit je beter bij Musicaltheater, anders zit je beter bij Frank Sanders.

• Ilse

Precies, musicaltheater is veel meer dans en is ook hun hoofdding.

Frank Sanders is meer 33/33/33% verdeeld tussen de disciplines.

Kijk naar waar je het het leukste vindt, het het meeste klikt met de docenten. Het zal toch aan je eigen inzet liggen voor de rest van je leven. Een school is pas het begin. Dus vindt het leuk, dat heeft het meeste kans op succes.

• nokk

dankje…naja..dan moet ik de knoop toch maar is gaan doorhakken…eng..

• joyce

Gefeliciteerd..over een paar jaar kunnen we je dus bewonderen in een musical!

Ik zou zeker voor Frank Sanders gaan, heb meerdere voorstellingen van die opleiding gezien en daarvan was ik zeer onder de indruk. Naar mijn idee is fontys musicaltheater toch altijd meer gericht op ensemble en minder vernieuwend.

Maar opzich komen van allebei de opleidingen goede mensen..dus allebei de keuzes zullen goed zijn

succes en laat eventjes weten wat het wordt!