Les Mis

• Romy

Gisteren naar Les Mis geweest. Ik moet het even kwijt: wat is hij goed zeg! Ik had de volledige eerste cast. Rene van Kooten is echt briljant als Valjean. Hij is het echt helemaal. Op het einde is hij echt een oude man. En bij het nummer: breng hem thuis, had ik echt kippenvel.

Ook Freek Bartels vond ik erg goed. Net als Jamai.

Ik had meer moeite met Nurlaila Karim, die stond echt te schreeuwen. Ook Suzan Seegers vond ik niet zo goed. Zij was een van de weinigen die ik niet kon verstaan. Zeker toen ze zo hoog moest zingen.

Ik had ook Carlo. Hij deed het goed, maar ik bleef toch Carlo zien en niet Thernadier. Ik vond degene die Thernardier in Londen nu speelt veel beter. Die was veel ‘rattiger’. Carlo was af en toe toch te grappig.

Maar ondanks dit ga ik er zeker nog een keer heen, want deze musical is echt heel goed. Al ga ik dan alleen maar terug om Rene van Kooten nog een keer te zien!

• Dave

Leuk om te lezen.

Ik zal er geen nieuwe topic voor openen, maar weet iemand wie de alternates/understudies zijn voor de hoofdrollen?

Ik ben wel benieuwd wie je bijvoorbeeld als Valjean, Marius, Cosette en Fantine hebt als iemand van de 1e cast er niet is.

• annie

Wij zijn gisteravond (woensdagavond) geweest en hadden de alternates van Jamai en Carlo, die uitstekend waren. Ik vond het wel jammer, want ben dol op Jamai en was benieuwd naar zijn vertolking van Marius, maar kan niet anders zeggen dan dat deze Marius fantastisch was (alleen weet zijn naam niet).

Prima dat het geen Carlo was, ik kan toch niet tegen die vent.

Maar o, o, o, wat is Rene van Kooten fantastisch. Inderdaad, bij Breng hem thuis… kippenvel. Loepzuiver gezongen, met een emotie - ik ben vanaf nu fan van hem.

• Billy

Is al bekend of Rene al een vaste vrije dag heeft want na al het goede dat ik hier over hem heb gehoord wil ik hem absoluut ook gaan zien! Net als Freek trouwens.

Billy

• Lisette

René is vrij op 5 en 6 juni.

• lieke

even een vraagje aan Romy… hoe deed celine purcell het??? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar want ik heb nog niet zoveel over haar gehoord….

• Nicole

Celine deed het heel goed ;)

• Romy

Ik vond Celine erg goed. Zo sprong er niet echt uit, maar haar solo was erg goed.

En idd ik ben ook fan van Rene van Kooten geworden!

Ik ga binnenkort echt weer!!

• annie

Celine zong geweldig, ik vond alleen de tempo van haar lied (Heel Alleen) te hoog. Met een iets trager tempo was de emotie nog dieper.

• sanne

Helemaal mee eens. Maar dit geldt voor meerdere nummers. Wanneer sommige nummers wat minder snel zouden worden gezongen zou de emotie inderdaad meer overkomen. Ondanks die kleine kanttekening heb ik enorm genoten. Wat een topmusical!