verhaal achter cabaret?

• desiree

hoi wie kan me het verhaal achter het nummer life is a cabaret vertellen. ik ga dit nummer behandelen met zangles en heb er wel het een en ander over gevonden, maar kan me er nog niet voldoende een beeld bij vormen. ik dacht zelf eerst dat het een vrolijk nummer was, maar na wat onderzoek heb ik in iedergeval begrepen dat dat niet zo is. ik ben nu op het punt dat ik begrepen heb dat sally op het moment dat ze het zingt in de nachtclub net een miskraam of abortus heeft gehad, maar dat is nogal een verschil dus wie weet het juiste antwoord. verder begreep ik dat ze aan de drank en/of drugs zit klopt dit? zo ja is ze tijdens dit nummer dan ook onder invloed? wie kan me helpen. alvast bedankt

desiree

• Luuk

Eventjes in het kort zoals het was bij de Sam Mendez versie dit in Carré stond:

Sally is een nachtclub (KitKatKlub) danseres/zangeres. Ze is van de drugs, drank en seks.

Dan ontmoet ze Clifford (een bezoeker van de club)

Wordt verliefd, gaat bij hem inwonen (ze is uit haar andere appartement gezet)

Vervolgens wordt ze ontslagen in de club. Heeft relatieproblemen met Cliff.

Ze raakt zwanger..

Hij wilt dat ze met hem mee gaat naar Amerika, maar dat wilt Sally niet.

Grote ruzie…

Sally laat aburtus plegen, nog grotere ruzie met Cliff..

Cliff vertrekt en Sally gaat terug naar de club en zingt ‘Life is a Cabaret’.

Voor dat ze dit zingt heeft ze duidelijk flink wat drugs gebruikt (gesnoven)

Tijdens dit nummer stort ze in. Ze beseft hoe nutteloos alles is en dat ze naar de klote gaat.. Op het einde breekt ze dan ook!

Zoals ik al zei, zo is het in de Sam mendez versie..

Origineel is het ook veel vrolijker.. maar daarvoor zou je de film moeten kijken

Ps. Dit is even uit de losse pols, kan zijn dat er een aantal foutjes in zitten (het is immers al weer 2 jaar geleden dat ik de voorstelling gezien heb)

• desiree

hoi.

heel erg bedankt luuk voor je snelle reactie. hier kan ik veel mee!

mochten er meer mensen nog aanvullingen hebben graag, maar hiermee kom ik zeker een eind

desiree

• Luuk

Ik weet niet of je dit filmpje al gezien hebt

http://nl.youtube.com/watch?v=OZLGmBmLWFM