Ouvre award 2008 -> Eleanor Bergstein?

• Svitsen

Een tijdje geleden stond er in enkele bladen vermeld dat Eleanor Bergstein dit jaar de Ouvre Award gaat krijgen. Ik kan het alleen nergens op internet terugvinden. Weet iemand hier misschien meer van?

• Martijn

Wie is Eleanor Bergstein?

• Tim

Heeft Mokkel Bergstein ooit een musical geschreven?

• Tommey

Tja, de titel is Dirty Dancing, the musical (sic!).

Als je met drie scripts al een Oeuvre (!) Award kan winnen….

Hoewel: Bjorn en Benny hebben op musical gebied ook geen heel groot spectrum neergezet.

• Tim

Dirty Dancing heet niet Dirty Dancing the musical. Het is Dirty Dancing, the film op het toneel. Er wordt ook nergens gezegd dat het een musical is, simpelweg omdat het dat niet is.

Bjorn en Benny maakten met Chess al meer los dan menig componist alleen maar van kan dromen.

• Tommey

Je hebt gelijk. Daar waar “Dirty Dancing the Musical” staat zijn dat de woorden van de media. De producent gebruikt “the classic story on stage”.

Mea culpa.

Chess, Mamma Mia, oeuvre? Het is gewoon: wie kan ik naar de studio krijgen? die krijgt de award.

• Tim

Oh, dat ben ik helemaal met je eens… Haha. Wie kan komen krijgt de prijs. Absoluut.

Maar het wanstaltige product dat nu Utrecht bewoont, waar hele hordes huisvrouwen bij uit hun snelkookpan gaan is echt te erg voor woorden.

Chess, Mamma Mia en Kristina fran Duvemala vormen nog niet echt een oeuvre, maar meer oeuvre dan geen musical in het geheel… ;-)

• Meja

De enige reden dat die Bergstein waarschijnlijk de Ouvre award zou kunnen winnen, is omdat ze haar aanwezigheid in Nederland mooi zou kunnen combineren met andere activiteiten hier.

Zou voor mij een zoveelste bewijs zijn hoe leeg en doorzichtig die awards eigenlijk zijn.

• Vinaigre

It's My Turn, 1980 screenplay

Dirty Dancing, 1987 film

Dirty Dancing: The Musical, 2004 stage production

Advancing Paul Newman, 1973 novel, ISBN 067010518X

Ex-Lover: A Novel, 1989, ISBN 0394553063

Inderdaad een imposant oeuvre voor een dame van 70… twee boekies, twee filmscripts en een… tja wat moet dat eigenlijk voorstellen daar in Utrecht…

• Hans

Als deze dame die nul musicals op haar naam heeft staan de award wint dan is dat een slag in het gezicht van eerdere winnaars. Ik zou dan als Lloyd Webber zijnde de award direct terug brengen. Een grote schande voor de awards organisatie!!!

Ik hoop dat dit gerucht geen waarheid is.

Hans