musical award gala

• chantal

ik ga 2 juni naar het musicalaward gala maar kan iemand mij precies vertellen hoe dit in zijn werk gaat? we worden om 7 uur verwacht..vraag me af of ze eerst het gewone publiek binnen laten en dan de genodigden? wat is gebruikelijk en wat kan ik beter niet doen(afgezien van hysterisch reageren op een bekende nederlander)

• Margot

Hoi Chantal,

De gebruiken van het Musical Awards Gala:

Vanaf 6 uur verzameld de Nederlandse pers (tvploegen, radioploegen, fotografen, recensenten enz.) zich. Vanaf ongeveer half 7/7 uur komen de BN'ers de rode loper op bij studio 22. Het gewone publiek kan naar binnen wanneer ze wil, je loopt dus tussen de BN'ers door naar binnen. Ook kunnen je buiten blijven om de BN'ers op te wachten. Meestal staat de pers aan de ene kant van de ‘straat’ (waar de BN'ers in auto's aan komen rijden) en ‘het gewone publiek’ aan de andere kant.

Ruime tijd voordat het gala begint zijn alle mensen binnen, zodat de uitzending niet verstoort wordt as iemand ineens de studio in komt rennen (heel fijn :-). n de pers zit in de perskamer, die kunnen het gala per tv volgen en daar wat eten.

Na het gala is er natuurlijk de afterparty de photocall (alleen voor pers). Bij de photocall worden alle winnaars op de foto gezet.

Dan de afterparty: vorig jaar bij de afterparty was het heel warm, omdat de afterparty in de zaal naast de studio werd gehouden. Dit jaar ga je een stukje verderop, waar het koeler zal zijn. Bij de afterparty kun je natuurlijk lekker feesten en wordt er door de pers nog wat geinterviewt en er worden foto's genomen.

Om 24.00 is het feest voorbij en gaat iedereen naar huis.

Wat kun je beter wel/niet doen?

Je kunt een fotocamera meenemen om de BN'ers op de foto te zetten. Je zal er alleen meestal niet mee op de foto kunnen. Daarvoor is het veel te druk. Maar een foto van ze maken is altijd leuk.

Wat je inderdaad beter niet kunt doen is hysterisch, haha :-).

En ook: trek iets netjes aan, kledingvoorschrift is BLACK TIE!

• chantal

Margot bedankt..en we gaan lekker in gala over de top!!

die bn ers hoef ik niet….