Op zoek naar een geschikte monoloog.

  • Kevin

    Hey,

    Ik ben een jongen van 20 en ga in januari auditie doen voor de musicalopleiding in tilburg. En ook ik ben op zoek naar een geschikte monoloog. Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?

    Ik ben verder een leek in monologen dus heb geen idee wat of waar ik moet zoeken.

    Groetjes

    Kevin

  • yentl

    is dit monoloog wel origineel in het nederlands ??? moet volgende week zaterdag auditie doen… met ook een monoloog… maar weet maar niks

    groetjes,yentl

  • hilde

    Dag Hester,

    Mijn dochter is ook pas 16 en voor een auditie op zoek naar een geschikte monoloog. zou je willen verklappen welke monoloog je gebruikt hebt? Of waar ik enkele geschikte monologen voor haar leeftijd kan vinden? heel hartelijk bedankt

  • Hester

    Hoi!

    Ik heb een monoloog gedaan van “Drie zusters” uit 1901.

    Het is wel een korte monoloog, ik typ hem hieronder wel!

    Waarvoor doet ze auditie?

    xxx

    Hester

    Ze kunnen allemaal dood vallen, allemaal. Dat denkt maar, omdat ik dokter ben, dat ik iedere ziekte kan genezen, maar ik weet absoluut niets, ik ben alles vergeten wat ik wist, ik weet níets, écht níets meer. Doodvallen kunnen ze. Vorige week woensdag moest ik een vrouw behandelen - en die ging dood, en het is mijn schuld dat ze dood ging. Ja… vijfentwintig jaar geleden, toen wist ik nog wel iets, maar nu weet ik niets meer. Niets. Misschien ben ik wel geen mens, maar doe ik maar of ik handen heb, en voeten, en een hoofd; misschien besta ik helemaal niet en denk ik alleen maar dat ik loop, en eet, en slaap. O, ik wou dat ik niet bestond! God mag ’t weten… eergisteren conversatie op de club en maar praten, Shakespeare, Voltaire… ik heb niets van ze gelezen, nog nooit, maar ik trok een gezicht of ik ze wél gelezen had. En de anderen ook, net als ik. Misselijk gedoe! Bekrompen! En toen moest ik weer denken aan die vrouw die ik woensdag heb laten creperen… en alles kwam weer boven, en ik voelde me plotseling zo belazerd, zo walgelijk, zo afgrijselijk.

  • Rianne

    Hoi,

    Ik moet op 24 januari a.s. auditie doen aan de Frank Sanders Akademie.

    Daarvoor ben ik op zoek naar musicalmonologen.

    Ik heb tips gekregen over monologen van Roxy uit Chicago of Eva uit Children of Eden, maar ik kan deze nergens vinden.

    Heeft iemand deze, of anderen die ook geschikt zijn, voor mij op papier?

    Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!!

    Zou je ze willen mailen?

    Alvast bedankt!

    Liefs, Rianne

  • Lynn

    Hee hallo,

    ik bne ook op zoekn aar een toneelmonoloog..

    fijn deze site zeg! ik ben 17 en zoek eignelijk een niet te serieus stuk

    heb ook heelmaal geen ervaring met toneel, maar dit is echt wat ik wil

    ik hoop dati emand misschien een mooi stuk voor mij heeft en die hierop zou willen plaatsen!

    dankuuu

  • Karin

    hallo allemaal!

    super dat jullie elkaar allemaal zo helpen!!!

    ik heb eigenlijk ook hulp nodig….

    ik heb 7 feb, auditie bij Frank Sanders,,, en ik heb nog geen leuk monoloog kunne vinden…

    weet iemand een leuk monoloog voor een meisje van 17??

    ik zou t graar horen !!!

    alvast bdankt!!!

  • Hester

    Hey Lynn!

    Ik ben nu een boek aan het lezen, dat heet Straat, (Little voice 2).

    Het is de vertaling van het script van “Street”, een toneelstuk.

    Het is een nogal apart stuk, met veel monologen en goed voor iemand van onze leeftijd.

    Het is van Jim Cartwright, dus zoek maar op in de bibliotheek!

    xxx

  • Laura

    hallo!

    ik ben Laura en 15 (bijna 16 jaar) ik heb voor mijn theaterles een aantal monologen nodig die ik kan afwisselen (stuk of 3,4).

    het moeten niet al te lange monologen zijn, maar ik wil graag een monoloog die mensen aanspreekt.

    op internet kan ik ze alleen niet echt vinden…

    nu heb ik de vraag of jullie mischien goede site's weten of dat iemand een monoloog thuis heeft liggen en hem naar mijn mail wil sturen (scannen bijv).

    of weet iemand goede boeken in de blibliotheek? Want de bib in ons dorp heeft niet zo'n ruime keuze uit boeken helaas…

    ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    groetjes en liefs,

    Laura

  • Hester

    Hoi laura!

    Stuur mij even een mailtje!

    Ik heb nog een script liggen waar een aantal monologen in zitten, dan stuur ik je die door!

    xxx