'Phantom: Once upon another time'

• spook

Phantom 2' volgend jaar in Londen?

31/05 22:32 - Als alles goed gaat, zou het vervolg op Andrew Lloyd Webbers ‘The Phantom of the Opera’ in november 2009 in première kunnen gaan in Londen. Dat meldt Playbill.com. Een woordvoerder van Lloyd Webber noemde ‘Phantom: Once upon another time’ als mogelijke titel, en het nieuws werd door de componist zelf bevestigd tijdens een interview op de BBC.

Glenn Slater ('The Little Mermaid') werkt momenteel aan de liedteksten, Lloyd Webber tekent voor het libretto en de muziek. Regisseur wordt Jack O'Brien ('Hairspray'), Bob Crowley is de ontwerper van dienst.

Het verhaal speelt zich af rond 1900. Erik, het ‘spook’ reist naar Coney Island, New York, en wordt daar herenigd met Christine Daaé.

bron: www.musicalfan.net

• Madelief

O dan zou het leuk zijn als ze deze musical ook in het Circustheater komt, want daar was de eerste opvoering ook… ;)

• Mo

Het zou nog leuker zijn als ie niet naar Nederland kwam. Wie zit er nou op een vervolg van de Phantom te wachten? Deel 1 was al geen topper.

• baud

Ligt er maar aan wat je onder “topper” verstaat. Het was in ieder geval de musical met de meeste bezoekers ooit in Nederland. En dat record stat volgens mij nog altijd.

• Moutarde

moet opeens aan de Twintowers (once upon a time) denken….

Vinaigre, aan jou het woord :-) ;-)

• Meja

Hoewel ik Phantom wel een mooie, goedgemaakte productie vind (met hier en daar wat minder sterke momenten maar welke musical heeft die niet?!), heb ik ook absoluut geen behoefte aan een sequel. Het verhaal is gewoon mooi rond en verliest wat mij betreft aan kracht als je het spook (die opeens een naam in de musical krijgt!!) naar New York laat gaan om Christine te gaan zoeken; get over it!! Ze heeft voor Raoul gekozen. Bovendien klopt de eerste musical dan niet eens meer, vanwege het toekomstbeeld in de proloog!

Heel slecht idee!

• Vinaigre

Het spook heeft in het boek van Gaston Leroux ook een naam, namelijk Erik.

• Vinaigre

Jeetje Moutarde, ik kom net uit het feestgedruis vol musicalmensen en bakvisjes en dan verwacht je van mij dat ik, enigszins beneveld maar niet van de drank, een cracker uit m'n mouw schiet? Ik kom hier nog terug. ;)

• Meja

Klopt helemaal! Maar niet in de musical!