'Miss Saigon' terug naar Nederland?

• spook

'Miss Saigon' terug naar Nederland?

03/06 10:43 - In een exclusief gesprek met redacteur Johan Depaepe van Musical Fan heeft de Britse topproducent Cameron Mackintosh gezegd dat ‘Miss Saigon’ binnen de drie-vier jaar opnieuw naar Nederland zou kunnen komen. Het zou gaan om de nieuwe, ietwat afgeslankte versie van regisseurs Mitchell Lemsky en Laurence Connor die met veel succes door Groot-Brittannië en Australië heeft getourd, en nu bezig is aan een Wereldtournee. Of het in Nederland zou gaan om een openeind- of een tourproductie kon Mackintosh nog niet kwijt. ‘Daarvoor is het nog te vroeg’. ‘Miss Saigon’ was de derde musical van het duo Boublil en Schönberg na ‘La Revolution Française’ en ‘Les Misérables’, en ging in 1989 in première in het Royal Drury Lane in Londen, waar het tien jaar speelde. Ook New York en andere steden in de wereld werden snel veroverd. ‘Miss Saigon’ was al te zien in achttien landen en negen talen voor 31 miljoen toeschouwers. In Nederland ging de voorstelling in 1996 in première in het Circustheater in Scheveningen, waar het drie jaar op de affiche stond. www.miss-saigon.com / www.miss-saigonaustralia.com.au/

www.musicalfan.net

• Martijn

Ik zie Miss Saigon liever terugkomen dan The Phantom.

• Vinaigre

Ik zie liever iets geheel nieuws ipv steeds maar weer die ouwe meuk

• Martijn

Absoluut, waar blijven de Nederlandse producties van Wicked, Tanz der Vampire, Notre Dame de Paris etc. etc. etc.

• Jans

Nou geef mij maar die ‘' oude meuk’'

eerst lekker the phantom en dan miss saigon

en als het kan ook nog een keer elisabeth en aida!

Mooier kan niet :D

• Vinaigre

Of Rebecca en Spring Awakening

• Piet

en elke dag dezelfde aflevering van de teletubbies graag….

en alleen het eerste jip en janneke verhaaltje, want die ken ik tenminste…

• Meja

Hoewel ik ook absoluut niet gecharmeerd ben van die eeuwige herhalingen in Nederland de laatste jaren, zou ik Miss Saigon hier bijzonder graag terug zien! Maar dat is een persoonlijke voorkeur!

Maar ‘zou kunnen’ klinkt mij nog iets te vaag!

• Meja

Spring Awakening zie ik nog wel eens naar Nederland komen! Qua verhaal, thema's en setting (negentiende-eeuws Duitsland) zou hij hier perfect passen! Hopelijk dan wel door JvdE geproduceerd en zonder 23-plussers in de cast, a.u.b.!!

• Lúùk

Fijn als CamMac het zegt.. maar Joop en Erwin moeten het ook willen he ;-)

En als je al die uitspraken die producenten ooit gedaan hebben naast elkaar legd, dan was Nederland een tweede broadway geweest met al die producties..