Fontys Musicaltheater presenteert: Girlfriends

• MusicalFan

Fontys Musicaltheater presenteert “Girlfriends”

Vrijdag 20 juni om 20u

Zaterdag 21 juni om 15u en 20u

Schouwburg de Kring in Roosendaal

Howard Goodall's musical Girlfriends is voor het eerst en exclusief te zien in Roosendaal in een Nederlandstalige bewerking. Girlfriends voert ons naar een bommenwerpersbasis van de Britse luchtmacht in januari 1941. Vijftien jonge vrouwen, van allerlei rang en stand, worden op de basis ingelijfd en getraind bij de vrouwelijke hulptroepen. We volgen de belevenissen en ontberingen van deze groep. Vijftien jonge vrouwen in oorlogstijd: dat brengt spanningen mee, intriges, en jaloezie. Maar ook - natuurlijk - hartverwarmende en diepgaande vriendschappen. De musical Girlfriends is een dramatische mix van ontroering en typisch britse humor: Geen documentair oorlogsverslag, maar ook een huldebetoon aan de dappere vrouwen die mee aan de bakermat stonden van het Groot-Brittannië van nu.

Artistieke leiding: Linda Lepomme

Regie: Jos Dom

Choreografie: Silke Ortloff

Muzikale leiding en vocale arrangementen: Jack Breikers

Piano: Hans Avontuur

Spel: 14 vrouwen en 2 mannen uit het derde jaar van de opleiding Musicaltheater.

Reserveren via nummer: 0165-555555 (ma t/m vr van 10u tot 16.30u)

• Tim

Is dit de cast die vorig jaar werd opgezadeld met Pippin?

Die cast was namelijk erg goed. Ik ben wel benieuwd hoe dat uitpakt als er een écte regisseur als Jos Dom aan het roer staat. En Howard Goodall is ook zeker interessant.

Ik denk dat ik me dit jaar toch weer waag aan een voorstelling van de afdeling Musicaltheater.

• 10

Jup!

dit is de pippin cast!