kinderen verbannen uit theater !!!

• remco

Na van middag weet ik het zeker , kinderen moeten verbannen worden uit het theater als het geen kinder voorstelling is !!

schijnbaar heeft de tarzan ah acties fijne gevolgen voor stage holding, maar minder voor ons ….

de halve rij achter ons zat vol met die kleine T… kinderen die nog geen drie seconden hun waffel konden houden !

dat je voor de helft betaald , betekend niet dat je de helft van het musical plezier van iemand anders mag bederven …

volgende keer schokdraad om het theater en alleen als je erover heen kunt stappen mag je erin ,….

ik zie het al helemaal voor me … haah

• Lúùk

Waar kan ik tekenen? :-p

• Nicole

De eerste keer dat ik naar Tarzan ging had ik hetzelfde. Een jongen van 4 jaar oud die van alles ging vragen aan zijn vader. De vader gaf uitleg bij stukje. Toen ik vroeg of ze wat zachter wilde praten zei de vader dat ik dan maar niet naar een familie musical moest gaan op zondag middag :-$

• Jay

Ik zou mijn kinderen ook niet thuislaten en wil ze graag de liefde die ik heb voor theater meegeven. Daarom, het probleem ligt niet bij de kinderen, maar bij de ouders. Ik heb altijd geleerd dat ik gewoon mijn mond moet houden en niet moet eten tijdens een voorstelling. Hoe moeilijk is dat.

• remco

voor een kind is het gewoon te moeilijk blijkbaar …

en dat weet je van tevoren of je kind het wel of niet aankan .

als ze thuis al geen 5 minuten hun kop kunnen houden , waarom dan wel in theater , dus gewoon kinderen onder de duim houden, of in de kelder opsluiten ..!!

• ing

kinderen hebben net zo min als volwassenen een kop….

tuurlijk is het vervelend als kinderen praten tijdens een voorstelling… maar hoe kort is je lontje zeg…adem in adem uit en gun iedereen een geweldige voorstelling, is voor die kids toch een ervaring om nooit weer te vergeten!

• Polly

Hoe kan je een ander een geweldige voorstelling gunnen als ze dat bij jou ook niet doen?

Jij hebt blijkbaar nog nooit een voorstelling gezien waarbij er kinderen (oke, laten we het breder trekken want er zijn genoeg volwassenen die het ook doen) om je heen blijven praten, gaan overleggen. Het is theater, geen tv-avondje thuis. Of wat ook nog mogelijk is, het kan jou niet schelen wat je zelf ziet, zolang het maar beweegt en kleurtjes heeft, en je je huis maar hebt kunnen ontvluchten, maar dat is natuurlijk iets te kort door de bocht ;-)

Ik wil iedereen een geweldige voorstelling gunnen en respecteren etc etc etc. maar dan moeten ze het ook bij mij doen.

• ing

als iedereen een mooie voorstelling verdiend dan dus de kinderen ook! en ja ik heb ook bij tarzan gezeten met een kindje voor me wat regelmatig uitleg nodig had, en bij ciske een uk naast me die mama vroeg of het bloed al weg was enz.

Ik kan me daar druk om gaan maken en m'n avond laten verpesten of ik kan het langs me heen laten gewoon omdat ik weet hoe kinderen zijn, heb er zelf ook 4! en nee die van mij zijn nog niet in het theater geweest omdat ik dat simpelweg te duur vind. ze zijn ook nog erg jong de oudste is 6. Maar komop zeg er wordt hier zo belachelijk gedaan over kinderen… geef ze de kans om het te leren te ontdekken en het te gaan waarderen!

• Lúùk

Over kort lontje gesproken..

Ik ga regelmatig naar kindervoorstelling (I love it!) en heb verschillende soorten kinderen mee gemaakt.. Van hele drukke zalen tot hele rustige zalen..

Maar er is een verschil om kinderen mee te nemen naar een kinder voorstelling of naar een familie voorstelling. Sommige kinderen zijn simpelweg te jong voor een familievoorstelling.

En ja het ligt ook aan de ouders. Ik zat ook al vanmijn mijn eeeh er jong in het theater. Maar mijn ouders hebben me bijgebracht om stil te zijn tijdens eenvoorstelling. Na afloop kon ik alles vragen.. Zo leerde ik zelf alles te begrijpen en te ontdekken..

Kinderen die er maar doorheeeen blijven praten en blijven vragen krijgen niks mee van de show, omdat ze alleen maar blijven focussen op dingen die ze niet weten en willen vragen.

Als je weet dat je een druk kind hebt die niet lang zijn mond kan houden. Neem die dan niet mee naar een familievoorstelling (of naar een andere voorstelling) maar begin bij een kindervoorstelling!

• Javan

Ik zat laatst bij een kleine musical (Camille, een leven in steen) en daarbij zaten 2 bejaarden voor mij rond de 80, en de oude man had zijn goede hoorapparaat niet in.

De hele rij kon dus meegenieten van de uitleg van de vrouw, tot elke detail!

Wat er werd gezongen, en zelfs wat er visueel gebeurden!

Zoiets kan mij echt de hele musical bederven!