Kaartjes in London

• Susan

Ik ga deze zomer naar London met een vriendin. Ik heb al eerder voorstellingen bezocht in London maar altijd kaartjes van tevoren besteld met een creditcard. We willen graag naar we will rock you en Billy Elliot.

Weet iemand of je deze kaarten ook bij het theater kunt kopen. En zo ja of je dan een creditcard nodig hebt? en waar je de kaarten het beste kunt kopen. (het theater of de ticketbox.

• Miss Piggy

Persoonlijk zou ik het altijd het liefst bij het theater zelf proberen, omdat je dan alleen de prijs van de kaartjes betaalt en niet van de tussenpersonen…..nadeel is dat het theater soms geen kaarten meer heeft en de ticketbox nog wel. Bij het theater kun je ook altijd gewoon cash betalen als je dat wilt. Ticketbox vast ook wel.

Dus als je tijd genoeg hebt, zou ik eerst bij het theater gaan vragen, kun je altijd nog naar de ticketbox lopen als ze op blijken te zijn.

Ook een handige tip, de “half price ticket booth” op Leicester square. Daar worden kaarten voor de helft van het geld + kleine commissie verkocht. Vanzelfsprekend zijn dat voorstellingen waar veel kaarten van overblijven, maar soms zit daar wel wat leuks tussen. Het is ook best wel eens de moeite waard om je te laten verrassen, ik heb ooit “Napoleon” gezien, die heeft maar heel kort gespeeld geloof ik, maar ik vond het toen wel een prachtige voorstelling.

Veel plezier!

• Lúùk

Die booth heet TKTS!

Dat is een officieel verkoop punt waar ze echt korting geven. Al die andere booths rekenen extra kosten en ben je niet goedkoper uit! (hoewel je dat wel vaak denkt..)

Anders kun je ook nog de ‘Dayseats’ proberen. Een aantal theaters verkopen elke dag dayseats. Dit zijn vaak de stoelen op de eerste rij. Op de dag zelf verkopen ze die vanaf openingstijd. Bij populaire voorstellingen zijn ze zo weg en staat er een lang rij.. bij andere niet..

(het verschilt per voorstelling of ze dit doen en hoelaat ze open gaan en hoeveel ze kosten enz..)

• Miss Piggy

Ik dacht dat TKTS in New York was. Maar goed, ik ben al een paar jaar niet meer op Leicester Square geweest, dus wellicht heet dat nu anders….

De laatste keer dat ik er was heette het nog gewoon de “Half price ticket booth”.

:)

• Miss Piggy

Even gegoogled, naam is inderdaad veranderd. Wel handig, je kunt on-line zien wat er beschikbaar is en ik zie er shows tussen staan die ik (nog) niet had verwacht, dus ik ben aangenaam verrast.

Hier de link: http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/whats_on_today/

• Tommey

Als New York en London nu allebei een TKTS hebben, moeten ze de Amsterdams versie ook maar TKTS noemen!

http://www.lastminuteticketshop.nl/main.cfm?country=nl

• Susan

Bedankt voor de antwoorden.

• Anon

De TKTS zit inderdaad midden op Leicester Sqr, maar in de straat er naartoe zitten er ook nog 4 als ik nu goed tel.

Groetjes van een Londenaar.