Wat trekt een musicalganger aan met dit weer?

• John

Misschien een hele vreemde vraag hier, maar wat trekken jullie musicalgangers nu aan in deze dagen? Ik ga met vrienden naar Carre morgenavond en ben daar nog nooit geweest. Voor speciale gelegenheden trek ik altijd iets nets aan maar aangezien de temperaturen nu zo schommelen en ik dus geen ervaring heb met musicals, heb ik geen idee wat ik zou moeten dragen.

Is een nette trui gepast, kun je gewoon in een T shirt gaan (weet niet eens hoe warm het daar wordt)? Tips graag!

• Vinaigre

Met een lekkere warme muts zit je altijd goed… vergeet ook je duikbril en snorkel niet. Zwemvliezen mogen niet (met sportschoenen kom je er namelijk niet in) Apenpak mag weer wel, maar dan zonder masker.

En als je het echt niet meer weet trek dan gewoon aan waar je zin in hebt, maar alsjeblieft geen mouwloze hempies met van die driekwart- of korte broeken met sandalen of teenslippers. Ook al vallen de mussen dood van het dak, campingmode hoort niet in het theater. Veel plezier!

• Luuk

Zeg Vinaigre.. je hoeft niet overal op te reageren hoor!

Het theater heeft natuurlijk geen kleding voorschriften. Maar je kan het beste ‘netjes’ gekleed gaan. Iets waar je je lekker in voelt, maar wat er wel goed uitziet.

Natuurlijk hoef je geen driedelig pak of overhemd aan te trekken. Gewoon een T-shirtje is ook prima. Of het nou rood, geel of paars is.. zolang het maar heel is. Het is toch donkel in de zaal, dus kleuren maken niet uit..

Alleen zou ik met dit weer wel een trui/vest aantrekken. Weet niet hoe het in Carre zit, maar de airco staat meestal aan, dus het kan wat frisjes worden.

• Vinaigre

Dat maak ik zelf nog wel uit, Luuk.

Heb je trouwens Chinese voorouders? ‘Het is toch donkel in de zaal.’ ;)

• moutarde

Leuk, kunnen we naar Ciske de Lat in Calle in oude lompen

• Paula

doe aan wat je lekker vindt zou ik zeggen.

Houd er bij Carre een beetje rekening mee waar je zit, het kan bovenin behoorlijk warm worden.

Ik zou in ieder geval een trui/vest meenemen.

Veel plezier!

• Vinaigre

Trui/vest voor als het bovenin te warm wordt? ;)

• Tim

Ik vind het erg voor je dat je van het elitaire gepeupel hier nogal wat onzinnigheid te horen krijgt.

Maar zoals andere ook al zeiden. Trek aan waar je je lekker in voelt, maar hou het keurig.

Ik kan me nog herinneren dat ik in het theater zat bij Tineke Schouten met buiten 35 graden. Ja, dat was ontzettend warm in het theater en de zaal zat dan ook vol met mensen in sportbroekjes en singletjes. Ranzigheid troef wat mij betreft. Zelf ben ik altijd voor lange broeken, maar ja, ik draag sowieso nooit een korte broek.

Begin dit jaar in London zat naast mij een jongeman wiens broek zo wijd was dat hij halverwege z'n bovenbenen hing. Ik zweer je dat dit geen overdrijving is. Toen hij opstond trok ‘ie z’n broek op tot halverwege z'n achterwerk. Gewoonweg ordinair. Ik zou zelf nogal moe worden van het constant ophijsen van m'n broek, maar goed, wie ben ik.

Kortom: Met dit weer hoef je echt niet ‘op sjiek’, wat trouwens nooit hoeft tenzij je op een premiere terecht komt. Wees jezelf en gekleed tot over de knie en schouders… ;)

• John

Dank je voor je leuke, volwassen reactie, Tim!

• jawi

Ik vind het persoonlijk heel jammer dat mensen steeds minder netjes gekleed naar het theater gaan. Het zijn toch vooral de wat oudere mensen die nog de moeite nemen een beetje goed voor de dag te komen. Een smoking is natuurlijk overdressed, maar een mooi overhemd, nette broek en mooie schoenen lijkt me wel minimaal. Je bent toch een avondje uit.

Mensen trekken de lelijkste dingen aan, oude truien, korte broeken, slippers… Vreselijk.