The Jersey Boys

• minnesotakid

Zou graag de musical The Jersey Boys (The Story of Frankie Valli & The Four Seasons) naar Nederland willen halen, de officiele versie of eventueel Nederlandse versie. Ben echter bang dat deze musical voor de grote Nederlandse productiemaatschappijen financieel niet interessant is. Welke (kleine?) produktiemaatschappij of andere fans van The Four Seasons wil mij helpen dit voornemen te realiseren of mij van advies te dienen?

• Luuk

Jersey Boys is een groot succes op Broadway..

In London wel aardig volgensmij, maar geen groot succes.

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat Jersey Boys ooit naar Nederland komt, maar de producenten hebben ons wel vaker verrast..

Dus als tip, ga gewoon lekker naar London, daar zie je tenminste de Engelse versie!

• Mo

Ik heb op Broadway geppogd kaartjes te krijgen tijdnes mijn vakantie en JB was tot juli uitgeboekt. Kwam ik dus niet meer in.

Ik heb 'm dus niet gezien, maar de CD is mooi. Alleen: is die show hier te marketen? Als ze al huiverig zijn voor Wicked en daar een hele voorbereiding voor op poten zetten…

• Miss Piggy

Eigenlijk niet zo raar, want wie in Nederland weet nou nog wie Frankie Valli en de Four Seasons zijn? Behalve dan de generatie van mijn moeder en die is al bijna 65….. (en de mensen uit mijn generatie die bij Grease opgelet hebben - “Grease is the word….”)

Amerikanen kennen hun eigen geschiedenis veel beter dan wij (niet zo raar, want volgens mij is dat ook de enige geschiedenis die ze krijgen).

Wat niet wegneemt dat het wellicht een leuke musical zou kunnen zijn, ik ken hem (nog) niet.

• Vinaigre

Eens kijken, The Four Seasons (O what a night, Big girls don't dry, Walk like a man) leuke band… maar niet geschikt denk ik voor de NL theaters vanwege de relatieve onbekendheid bij de doelgroep. Die houdt m.i. toch meer van kleurtjes en BN'ers en meer van al dat ‘fraais’.

• Feibe

Jersey Boys is geweldig! Maar of er in Nederland een goede falsetto stem te vinden is…. Ik denk het niet. De Londense versie is echt goed, met een goede lead-zanger. Ook in Engeland dachten ze dat de musical een flop zou worden en is reeds verlengd. Zelfs in de VS dacht men dat het een flop zou worden en het is nu een van de best verkochte musicals ooit!