Eerste kennismaking met 'Phantom'-sequel

• S

Zo'n honderd gasten hebben veertien dagen geleden op Andrew Lloyd Webbers Sydmonton Festival kennisgemaakt met de eerste akte van ‘Once Upon Another Time’, de sequel op ‘The Phantom of the Opera’. Dat schrijft The New York Post. Tekstschrijver Glenn Slater (The Little Mermaid) mag nu aan de slag om woorden te zetten op Lloyd Webbers muziek. Lloyd Webber schrijft zelf mee aan het script. Er wordt gemikt op een West End-première in november 2009. De sequel op de populairste musical van onze planeet speelt zich af in 1906 in Coney Island. The Phantom is Parijs ontvlucht en baat nu een freakshow uit. Christine is intussen een internationale operazangeres geworden. Haar man Raoul heeft er heel zijn fortuin doorgejaagd en daarom aanvaardt Christine een uitnodiging van een mysterieuze impresario om te zingen op de opening van een nieuw pretpark. Op haar eerste nacht in New York staat ze oog in oog met haar opdrachtgever: de Phantom! Christine heeft een zoon, Gustave, maar is zijn vader Raoul of de Phantom? ‘Phantom: Once Upon Another Time’ wordt geregisseerd door Jack O'Brien (Hairspray). Bob Crowley ('Aida', ‘Tarzan’) zorgt voor de look van de show. Er wordt gefluisterd dat Andrew Lloyd Webber de hoofdrol aangeboden heeft aan John Barrowman. Het project zorgt voor onrust bij fervente Phantom-fans, die vrezen dat deze sequel een ramp wordt en ook het origineel zal ‘bederven’.

bron musicalfan.net

• elisabeth

Misschien ben ik heel dom maar waarop baseert musicalfan dat The Phantom de “populairste musical van onze planeet” zou zijn?

Ik zou persoonlijk eerder denken aan Les Miserables of The Sound of Music.

Is “de populairste musical van onze planeet” niet een erg interpreteerbare term? Wat is het criterium?

(meest verkochte kaarten, grootste aantal voorstellingen, (of als het een film zou zijn) langste tijd in de bioscoop, langst achtereenvolgende speelperiode of de musical die door bezoekers het meest gewaardeerd wordt)

• Moutarde

vraag het eens na bij musicalfan!

En laat het ons dan ook weten.

Of is het de bedoeling dat wij op zoek gaan naar het antwoord op je vraag?

Moutarde

• Tim

Glenn Slater als tekstschrijver? Boeiende keuze. Een beetje in het straatje van David Zippel.

• tommie

The Phantom heeft meer geld opgebracht dan bijvoorbeeld films als Titanic, Lord of the Rings en Star Wars. Het is het meest succesvolste product in de entertainmenentwereld allertijden.

Van Wikipedia:

"it (The Phantom has been seen in 124 cities in 25 countries and played to over 100 million people. With total worldwide box office takings of over $3.2bn (£1.8bn), Phantom is the highest-grossing entertainment event of all time. The New York production alone has grossed US $600 million, making it the most financially successful Broadway show in history. In a sign of its continuing popularity, Phantom ranked second in a BBC Radio 2 listener poll of the “Nation's Number One Essential Musicals”.

• Nick

Ik vind het sowieso vreemd dat er een deel II wordt gemaakt van een theaterproductie. Ik vind dat een theatershow één geheel moet zijn, één voorstelling, en niet verschillende delen moet omvatten. Van films wordt ook vaak een vervolg gemaakt, maar het vervolg valt vrijwel altijd tegen.

• Martijn

In de musicalwereld is het inderdaad ongebruikelijk, maar bij toneelstukken komt het vaker voor.

• Huile

Wen er maar aan. Mammia Mia deel twee is (als film) is al bijna in de maak, en reken maar dat ze proberen hem ook op de planken te brengen….

Verhaal :

Donna heeft aan Sophie het beheer van de taverne overgelaten, taverne loopt voor geen meter en staat op instorten. Sky zit nu echt in een midlifecrisis. De zoon van Sophie en Sky (hij heet natuurlijk Austin-Bright-Carmichael) is een lastig pubertje. Donna en Sam komen om te proberen alles te redden. Tanja en Roos worden ingevlogen om de PR op poten te zetten, Harry komt als kok in de keuken helpen en Bart verzorgt het entertainment programma voor de gasten. Alles lijkt goed te gaan totdat de fiscus op de proppen komt. Alles lijkt verloren… maar toch…..

• Tommie

Andrew Lloyd Webber vind ik de laatste 15 jaar een beetje inspiratieloze muziek maken. In Sunset Boulevard zitten nog wel mooie thema's, maar daarna werd het minder memorabel.. zijn nieuwere musicals zijn ook bijna allemaal geflopt. Hij is een schaduw geworden van wie hij vroeger was. Het lijkt net alsof hij wanhopig weer een succes-musical wil hebben dus haalt hij The Phantom er maar weer bij. Ik vind het jammer. Ik hou niet van sequels. Wat mij betref kan hij beter z'n materiaal bewaren voor een nieuwe originele musical.

• Meja

Grappig dat je dat zegt; ik vind Whistle down the Wind muzikaal een van zijn beste werken, zo niet beste!