Eens! Eens! Eens!
Ik kan niet zeggen hoe ontzettend eens in het met je ben. Whistle Down The Wind is fantastisch!
Ja dat is waar, in Whistle Down the Wind zaten wel mooie nummers. Alleen vind ik ‘No matter what’ zo'n simpel deuntje, net een schlager.. (maar dat kan ook door Boyzone komen hoor, ze hebben het lied verknald!).
Maar ja de musical is nooit echt doorgebroken. Het succes is niet vergelijkbaar met Cats, Phantom enzovoorts. Iedere Jan Modaal kent ‘I don’t know how to love him', ‘Don’t Cry for me Argentina' en ‘Memory’, maar de meeste mensen hebben nooit van ‘Whistle Down The Wind’ gehoord helaas.
Phantom 2 wordt denk ik of een groot succes (dankzij het bekende origineel) of een mega flop. Ik ben benieuwd.
Dat ligt ook volledig aan de tijd waarin het is gemaakt. Jesus Christ Superstar in de jaren zeventig of Whistle Down The Wind in de jaren negentig maakt alleen al qua tijd en aanbod zo'n verschil. Als Webber zijn oorspronkelijk Phantom pas eind jaren negentig had geschreven was het ook niet het succes geweest wat het nu is.
Ik vind dat het script van Whistle Down The Wind ook veel beter is en sterker dan dat van The Phantom Of The Opera.
WDTW word overigens nog steeds gespeeld.
Ik vind de eenvoudige melodie van ‘No Matter What’ juist heel effectief! Je moet niet vergeten dat het lied door jonge kinderen gezongen wordt. De muziek en de arrangementen in combinatie met de kinderstemmen en teksten maken het lied heel lieflijk en onschuldig.
Voor de rest vind ik ‘Unsettled Scores’ een van de hoogtepunten van de show en van de titelsong krijg ik nog steeds een brok in mijn keel. Wat zou ik die show toch graag nog eens in de originele uitvoering willen zien. Het liefst eigenlijk ook hier in Nederland, maar die kans lijkt me niet groot!
Ik heb inderdaad ook beelden gezien van de recentere uitvoering maar die haalt het voor mij denk ik niet bij de oorspronkelijke versie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?