Richard Spijkers Les Mis

• Robin

Gisteren naar Les Mis geweest helaas zonder Rene van Kooten maar toch maar eens kijken hoe Richard Spijkers het deed. Ik weet niet of hij ziek was maar hij was heel slecht vond ik, vergat stukken tekst….zong totaal off key haalde de hogen noten niet. Nog een dag haalde hij bijna niet en de laatste zin met Javert vergat hij volledig. De zaal hield zijn hart vast bij breng hem thuis en spijkers zelf had ook niet veel zin, het was te merken dat hij hem kneek. Het was heel schor en niet zoals het moet zijn. De laatste uithaal haalde hij totaal niet. In zijn sterfscene was hij juist goed en zond het een tikje lager waardoor het wel kon. Hij kwam er mee weg en kon rekenen op een net applaus ook na breng hem thuis.

Weet iemand hier of hij gewoon zijn dag niet had, of het zijn eerste keer was of dat er iets anders was.

Ik bedoel het niet lullig en doe het hem ook niet na maar het valt wel op

• TonyFan

Richard is begin juni al een paar keer opgeweest.

Jammer dat hij gisteravond niet in vorm was.

• Meja

Het klinkt als een typische ‘off day’. Natuurlijk zou het niet moeten, maar het is helaas wel menselijk!

Misschien heeft íe veel problemen thuis of voelt hij zich echt niet lekker! Sommige artiesten nemen dan geen risico en proberen vervanging te regelen, anderen voelen de verantwoordelijkheid en gaan toch op, wat niet altijd even verstandig is!

• anne

Wat ik heb begrepen is dat gisteren z'n beste show tot nu toe was…

• Robin

hij zingt het heel zwaar is wel mooi maar hij vergat veel en hoge stukken waren vreselijk slecht dat ging ook steeds door de zaal ook bij mensen die er voor het eerst waren

• Julian

Ik ben gisteren ook geweest en vond Richard (had hem nog nooit eerder gehoord) op zich niet heel slecht. Alleen in de emotionele stukken (sterfscenes) viel het me op dat hij het niet haalde.

Helaas hadden we ook voor Javert een understudy (weet zijn naam niet meer) maar hem vond ik aanzienlijk slechter zingen dan Jean Valjean. Ik had niet verwacht dat beide hoofdrolspelers er gelijktijdig niet zouden zijn, dat was wel even schrikken toen ik het spelersbord zag.

Jamai vond ik erg sterk, hij droeg de voorstelling naar mijn mening. Voortreffelijk gezongen en gespeeld, terecht een musicalaward verdiend!

Carlo vond ik ook goed, hoewel ik op zich geen grote fan van hem ben deed hij het goed. Af en toe alleen iets teveel aangezet, dan had ik het idee naar een typetje uit Pittige Tijden te kijken.

Freek Bartels was helaas ook niet van de partij (ik had me zo op hem verheugd..) maar zijn vervanger, vraag me niet naar zijn naam, deed het prima.

Van de dames sprong Celine er voor mij uit. Vond haar zuiver en met emotie zingen.

Nurlaila deed het op zich ook niet slecht maar ik denk niet dat zij de beste keuze voor deze rol is.

Bij Suzan miste ik de emotie. Ze heeft op zich maar een kleine rol maar wist me, in de weinige tekst die ze heeft niet te overtuigen dat Marius haar grote liefde is. Haar zang was goed trouwens.

Madame Thenardieu (ook understudy volgens mij) was zoals ze moet zijn, goed en grappig.

Ten slotte mijn complimenten voor het ensemble. Geweldig van begin tot einde, echt heel goed!

Kortom, een mooie avond naar mijn mening maar jammer dat we de hoofdrolspelers misten..

groeten,

Julian

• Karin

Ik heb gehoord dat wat jij beschrijft vaker het geval is met Richard Spijkers als Jean Valjean. Waar het aan ligt, Joost mag het weten, maar je zou je afvragen waarom Tony Neef niet opgaat, hij is ingewerkt in die rol, waarom gaat hij niet op? Daar is ie alternate voor.

Ik heb trouwens ook iets opgevangen dat a.s. zaterdag zowel René van Kooten als Richard er niet zijn en dat Wim van den Driessche op zal gaan als Valjean en dat understudy Guido (van wie ik de achternaam even niet weet) als Javert op zal treden.

• Luuk

Tony is op vakantie…

En dat waren de geruchten. Richard moet geopereerd worden.. dus die zou waarschijnlijk niet optijd hersteld zijn. Maar de laatste geruchten zijn dat hij gewoon opgaat.

• ErikB.

Wim van den Driesche als Valjean????

Ik kan me daar niet veel bij voorstellen, maar ik zou dat weleens willen zien en horen hoe hij dat doet.

Mocht iemand van plan zijn om daar een opname van te gaan maken, dan hou ik me aanbevolen ;)

Karin schreef:

>

> Ik heb trouwens ook iets opgevangen dat a.s. zaterdag zowel

> René van Kooten als Richard er niet zijn en dat Wim van den

> Driessche op zal gaan als Valjean en dat understudy Guido

> (van wie ik de achternaam even niet weet) als Javert op zal

> treden.

• Huile

Ik hoor echt steeds meer redenen om niet te gaan.

Zelfs als in Carre wordt verlengd vanaf midden december weet ik het niet meer zeker. Ik hoopte er op maar kleine kans dat het doorgaat… vanaf 10 maart staat Footloose al zie ik in de agenda. Voor een krappe 3 maanden zullen ze zo'n verhuizing niet doen neem ik aan????

Zou Utrecht wat zijn…..?