2 vraagjes

• LIZ

Ik ben gisteren avond naar Les Miserables geweest. Heb enorm genoten. Vind het een prachtige musical.

Wim van driessche was niet op. Maar dat kwam omdat hij naast ons in de zaal zat. Dus dat was wel weer grappig. Zijn understudy Guido Gottenbos was ook super goed!!!

Ik dorst de cd niet te kopen omdat ik eerst zeker wilde weten of er niet een dubbel cd met dvd uit zou gaan komen. Dus als iemand dat weet dan wil ik dat graag weten. Komt die nou niet uit dan ren ik morgen meteen ff naar de stad om hem te kopen.

Ook vroeg ik mij af of er voor musicals wel is de zelfde atributen worden gebruikt. Want soms lijken sommige atributen/kleding wel is op elkaar. Of worden deze atributen per musical steeds helemaal op nieuw gemaakt????

groetjes van LIZ

• Karin

Kleding, rekwisieten en decors worden over het algemeen altijd nieuw gemaakt, alleen met parodiën, speciale gelegenheden, gala's etc. kan er wel eens dubbel gebruik gemaakt worden. Of dat als er een rek kleding op het toneel moet staan, dat die kleding dan uit een oude show komt kan ook (Crazy for You had dit geloof ik).

Van Les Miserables kun je er van uit gaan dat er geen extra dubbel cd gaat komen of een cd uitgave met making-off dvd. Ze hebben er met de cd nou juist zo veel moeite voor gedaan om de belangrijkste nummers op één cd te persen ;-)

• Meja

Ik meen me te herinneren dat het Rudolf-kostuum uit Elisabeth wel eens in een andere musical is gebruikt als fanfarepak o.i.d.

• Luuk

Bij een musical als Les Mis worden er nieuwe gemaakt! Maar bij kleine musicals of nieuwe creaties wordt wel eens iets geleend

Het hele decor van Shh.. It happens bestond uit stukken van andere musicals (Boompjes uit Elisabeth bijv)

De jongetjespop uit Passion was inwerkelijkheid kleine Sophie uit Elisabeht, maar dan met kort haar!

Het komt ook vaker voor dat het decor uit het buitenland komt of daarheen gaat!

Het Mamma Mia decor is na Nederland naar Belgie gegaan, vervolgens naar Madrid en staat nu in Essen!