“Ik heb me er eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden maar wat is internet soms toch een laf en makkelijk medium. Natuurlijk, ieder zijn mening en voor veel musicalliefhebbers, fans en kenners zijn er veel mogelijkheden hun mening over produkties en acteurs te geven. Niks mis mee, toch? Laat ik het nu maar zeggen, nu voor mij persoonlijk de meeste reacties positief zijn, ik heb er grote moeite mee als iemand zich verschuilend achter een schimmig pseudoniem, anoniem collega’s met grote verdiensten en carrières wegzet als talentloze nietsnutten. Ieder zijn menig, maar in hun ijver om tegen forumgenoten een punt te maken is de toon soms zo hautain, zo betweterig en zo triest dat het voor mij niets meer met een onderbouwde mening te maken heeft. Een mening geef je sowieso onder je eigen naam, onderbouwd en respectvol, zoals bijvoorbeeld de meeste administrators op deze site. Het gaat er niet om dat men niet mag zeggen dat men iets of iemand niet goed vindt, De toon daarentegen is soms tenenkrommend en doet een enorme expertise en vakkennis vermoeden bij de auteur, althans, door de auteur zelf. Wat vind jij? Heb ik teveel gezegd? Negeren maar? Ach, ik word oud, dat zal het wel zijn. Niks meer, niks minder.”
Bron: Musicalworld, column Rene van Kooten