Jeroen Phaff als Judas

• Nick

In JCS speelde Jeroen Phaff hij Pilatus, maar was hij ook understudy voor Judas? Ik kan het me bijna niet voorstellen, volgens mij is hij daar het type helemaal niet voor. Judas is echt een rockstem, en Jeroen is meer klassiek.

• elisabeth

Ik heb helaas niet het antwoord op je vraag.

Maar ik weet wel dat Jeroen Phaff ook in het buitenland (duitsland of oostenriijk) in Tanz der Vampire heeft gespeeld.

Dus ik denk dat het best mee valt in hoeverre Phaff alleen een klassieke stem en geen rockstem zou hebben.

Veel zangers (zeker ook musical zangers) beheersen wel meer dan 1 muziekstijl.

Naast “klassieke” stukken heeft hij b.v. ook ik pop/rock musicals gezongen als: Aida, Tarzan, The Lion King en The Wiz.

Of hij qua type in de rol van Judas past is een andere vraag. Maar qua zang denk ik dat het best goed mogelijk is.

• Tim

Ja, Jeroen was understudy Judas en zong de rol een stuk klassieker dan Martin dat deed.

• Meja

Jeroen Phaff is juist begonnen in het rockcircuit! Hij heeft in verschillende rockbands gezongen voordat hij besloot op het conservatorium ook klassiek te gaan doen, zo heb ik begrepen!

Daarnaast heb ik het idee dat hij, ondanks dat hij bariton is, behoorlijk hoog kan! Vocaal gezien zou hij Judas in ieder geval dus prima aankunnen!

• Tim

Het was ook zeker niet verkeerd om Jeroen te zien als Judas. Ik heb erg genoten toen van hem.

• Grote Broer

Het was niet verkeerd om Jeroen als Judas te horen. Van de emotie die Judas heeft was echt niets terug te zien; zo verschrikkelijk statisch was zijn performance.

• Imke

Ik heb Jeroen als Judas gezien en ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik vond hem slecht te verstaan, en ik begreep bij hem niet echt waaróm Judas besluit Jezus te verraden. Zijn zang was overigens wel erg goed. De muziek paste mooi bij zijn stem.

• Tim

Ik was vooral erg blij dat ik ‘t nu juist wel eens kon verstaan zonder. Martin’s stem is heerlijk hoor, maar echt zingen kan ik het niet altijd noemen.

• Annette

Wauw, ik had hem graag in die rol gezien…

Annette