musicals op dvd

• Anja

Hallo. Ik heb de engelse CATS op dvd. De albert Verlinde musicals zijn op dvd, maar weet iemand of de grote musicals van Joop vanden Ende op dvd zijn? Ik zou graag Elisabeth, Phantom en Les Miserables ( de oude) nog eens zien. oewel de nieuwe Les Mis er goed is hoor.

groetjes, anja

• anja

Ik vergat de musicals Joe en Beauty en het Beest.

Alvast bedankt

• Anja

En nu echt de laatst: Jezus Christ Superstar ( die van vorig jaar)

• Vinaigre

Daarvoor zul je toch het illegale circuit in moeten duiken… probeer het eens bij Musicalworld.

• Luuk

Daar vergis je je toch hard Vinaigre, op musicalworld is de illegalehandel helemaal verboden.

Juist hier op prikpagina blijven de oproepjes wel staan.

Om de vraag van Anja de beantwoorden:

Nee deze musicals zijn allemaal niet officieel op dvd verschenen. Er zijn wel een aantal Elisabeth, Phantom, Joe, Beauty and the Beast en de oude Les Mis in omloop. Van JCS is er geen in omloop. Er zijn een aantal illegale sites die deze opnames verkopen, maar voor belachelijk veel geld! Betaal er niet meer dan 10 euro voor.. of betaal er helemaal niks voor.

• Miss Piggy

Weer een correctie, van een aantal is wel een (of meerdere) officiele versie(s) te koop, alleen niet een theaterregistratie. Phantom of the opera is een paar jaar geleden als film uitgebracht en die DVD is gewoon te koop, alleen dan in het Engels natuurlijk. Van Jesus Christ Superstar zijn 2 DVD's beschikbaar (die discussie is net geweest over welke nu de beste is…).

Het is jammer, maar van de Nederlandse theaterversies bestaan geen officiele dvd's. Alleen “Making of” wordt wel eens uitgebracht. Ik denk dat men bang is dat mensen niet meer naar het theater gaan als ze de DVD hebben. Helaas…

• Elisa

Als de productie stopt kan er best en dvd komen hoor. Dan kan je er toch niet meer naar toe:P. Zo heb ik de dvd van Wat zien ik?! en 3 Musketiers oa gekocht.

• Piet

Het gaat er niet om dat ze bang zijn dat we niet meer naar het theater komen.

Het is veel meer een probleem van productiekosten en de kosten van de rechten, tegenover een relatief kleine afzetmarkt.

• Tirza

Inderdaad piet, dat klopt. Het heeft niets te maken met dat ze het niet willen uitbrengen op dvd, maar het mag niet van de hoofdbazen waar de musical oorspronkelijk vandaan komt (disney e.d.)

Dus Joop kan er eigenlijk niets aan doen, want wat wel mag zijn de eigen produkties….en die dvd's zijn er dus ook!

• Elphaba

hoi,

ik heb je gemaild!