John Owen Jones

• Nick

Weet iemand of er een castalbum is van Les Miserables met John Owen Jones als Jean Valjean? Alvast bedankt!

• Miss Piggy

Ik heb voor je op amazon.com gekeken en gegoogled (had je natuurlijk ook zelf kunnen doen), maar niks gevonden. Op zijn eigen officiele website staat wel dat hij in de VS de revival heeft gedaan, wellicht komt daar nog een cd van uit en heb je mazzel.

Je kunt natuurlijk altijd proberen of je via zijn eigen website een bericht naar hem kunt sturen en erachter kunt komen.

• Nick

Dank je. Ik had zelf al het internet afgezocht, maar had inderdaad ook niks gevonden. Maar misschien weet iemand op dit forum het.

• Luuk

John heeft meerdere malen in Les Mis gespeeld, In London tussen 1998 en 2000 en tussen 2005 en 2007 en op Broadway tussen 2007 en 2008.

Maar overal was hij een replacement, oftewel een vervanger en behoorde hij niet tot de originele cast. Dus staat hij op geen enkele cast-recording.

• Dave

Er is overigens wel een cd van hem verkrijgbaar die hij in de studio heeft opgenomen, en te koop is bij het theater in Londen.

Daar staan ongeveer 5 nummers op, waaronder het Ave Maria en uit Les Miserables “Bring him home”.

• Dave

Voor diegenen die hem niet kennen,

hier een clipje:

http://www.youtube.com/watch?v=eg1mwI5AvJs

• Erik

Voor de 21ste verjaardag van Les mis heeft BBC radio een opname gemaakt die op 8 oktober 2006 uitgezonden is geweest. JOJ zingt er Valjean op.

Groetjes Erik.

• Sacco

Thx Dave. Ik kende hem niet. Wat een prachtige vertolking van Bring him home geeft die man.

• Nick

Ja, maar is die opname ook verkrijgbaar op cd?

• Dave

Ja, hij is ook uitgezonden op internet en er zijn mensen die hem hebben opgenomen en er circuleren cd's rond.

Ik vind die opname overigens niet zo goed.

Beetje slordig allemaal en alle nummers zijn ingekort en op rare momenten afgeknipt. De cast is niet in top vorm. Het was een soort Les Mis in een uur gepropt.