Salaris

• mark

Hoi,

Ik had even snel een korte vraag.

Weet iemand (niet precies) wat een Ensamble lid in bijv Evita verdiend bij Van den Ende?

Groet

• Huile

Ik weet één ding: als je het voor het geld (niet precies) overweegt dan hoef je het (zeker) niet te doen.

• Dave

Het is in ieder geval minder dan dat een vuilnisman krijgt.

Veel mensen moeten er dan ook nog een baantje bij nemen om rond te kunnen komen.

• mark

Hahaha nee daar ligt voor mij zeker niet de afweging

Ben alleen erg benieuwd wat er nu precies in om gaat.

Heb namelijk geen flauw idee.

• Polly

Ik kan me iets herinneren van een aantal jaar terug van 2200 euro per maand bruto.

Mocht je understudy zijn dan komt er per gespeelde voorstelling in die rol een percentage bij.

• desiree

ik heb begrepen dat een vuilinsman helemaal zo slecht nog niet verdiend.

desiree

• IR

Ik geloof dat een ensemblelid bij Beauty enthe Beast tussen de 1600 en 1700 euro bruto krijgt bij het spelen van alle voorstellingen. Volgens mij krijg je 25 euro meer als je een understudyrol vertolkt per avond.

• Tim

Het is een kwestie van onderhandelen wat je als understudy krijgt betaalt per voorstelling.

• Imke

Klopt, bij Beauty and the Beast was het ong. 1600 per maand. En ik geloof 40 euro als je als understudy speelde.

Niet veel dus…! Er wordt misbruik gemaakt van hun passie;)

• IR

Met onderhandelen kun je wel iets verderkomen. Maar de meeste artiesten zijn te bang dat ze dan de rol niet mogen spelen. Jammer, maar helaas. Niet gek dat met deze betalingen veel getalenteerde mensen het in de UK of Duitsland gaan zoeken.