salarissen hoofdrollen

• tante Jans

Als variatie op de topic over de salarissen van ensemble-leden ben ik benieuwd wat hoofdrolspelers, noem een Pia, Stanley, Simone, Danny, René per maand in de wacht slepen.

En wat semi-toppers, Marleen, Jeroen, Marjolijn etc. zullen verdienen.

Heeft iemand hier een idee van?

• Miss Piggy

Lijkt me alleen interessant als je het zelf nog eens zo ver wilt schoppen….

Heb je plannen? ;)

• tante Jans

Nou dat niet nee, maar ik ben benieuwd of mensen als Pia Douwes etc. veel meer verdienen dat het ensemble of dat ze er een paar honderd euro per maand boven zitten.

• jawi

Pia heeft ooit iets gezegd in de Volkskrant over haar salaris… Gevonden op http://www.ladouwes.nl/interviews.inkranten.html

Omdat ik een publiek figuur ben, houd ik mijn inkomen graag voor mezelf. Ik wil wel kwijt dat ik sinds een jaar of drie pas heel tevreden ben over mijn inkomen. Ik zet elke maand wat geld opzij en probeer verder zoveel mogelijk te genieten van het leven. Ik ben niet iemand voor gigantische aankopen zoals een mooie auto. Ik ga liever op reis om vrienden te bezoeken. Ik heb van mijn vader geleerd om mijn geld te delen. Ook toen ik minder geld had, deed ik dat. Je moet samen kunnen genieten. Wat ik per maand kwijt ben, weet ik niet eens. Dat zegt wel al wat. Ik geef veel geld uit aan pr-kleding; galajurken voor tv-optredens en premières en andere representatieve gelegenheden. Per half jaar is dat tussen de vijfhonderd en drieduizend euro, afhankelijk van het aantal publieke optredens in dat seizoen. Voordeel is wel dat ik die kleren in drie landen kan gebruiken. Daarnaast heb ik beroepskosten zoals het salaris van mijn pr-manager en mijn manager. Ik geef geld uit aan cursussen om in mijn vak blij te blijven, voor mijn spirituele ontwikkeling en ik doe aan fitness. Verder heb ik hoge telefoonkosten, zo’n 400 euro per maand.

• Karin

Maar ook Pia schnabbelt bij in tv programma's en geeft les aan musicalstudenten, dus ze heeft aan haar salaris van shows niet genoeg.

• archie

Voor de selecte groep van super hoofdrollen geldt, dat ze per jaar zo'n 50.000 euro per jaar krijgen voor hun bijdrage in de musicals (kan per persoon nog sterk verschillen, maar goed). Hun inkomsten uit overige dingen, met name commercieele activiteiten en televisiewerk is echter veel belangrijker dan de inkomsten uit musicalwerk. Schnabbelen blijft erg lucratief.

• Luuk

Je moest eens weten hoeveel musicalacteurs stemmetjes inspreken voor tekenseries en film..

• Gijs

Ik had laatst gehoord dat Danny de Munk de best betaalde musicalster is.

• Lisette

Ik denk niet dat Danny voor Copacabana/Lion King meer heeft gekregen dan een Simone in Mamma Mia of een Pia in Elisabeth. Maar met Ciske heeft hij natuurlijk goud in zijn handen en kon hij bij de onderhandelingen heeel ver gaan, lijkt me zo.

• Patricia

Ik heb ooit is gehoord dat het niet echt een top salaris is wat ze verdienen