elisabeth

• Tom Hanou

Vanaf 26 februari 2009 in Wenen een nieuwe musical over het leven van RUDOLF, de zoon van Elisabeth. Ben beniewd wat dat gaat worden.

• Polly

Het is Frank Wildhorn, dus de muziek zal groots en bombastisch zijn. De Engelse klonken geweldig! (behalve dat vreselijke Only Love wat nog uit de eerste versie van The Scarlet Pimpernel komt ;-) )

De zoekfunctie van youtube levert meerdere filmpjes op van de Hongaarse versie.

http://www.youtube.com/results?search_query=rudolf+wildhorn&search_type=&aq=f

• IR

Interessant. Die jongen heeft ook een behoorlijk krankzinnig leven gehad, dus zal interessant worden.

(Werd vanaf zijn geboorte meerdere malen met kanonschoten wakkergemaakt, zware spartaanse training, plaste in zijn broek tot zijn 11e. Pas toen Sissi het heft in eigen handen nam kreeg hij een soepelere opvoeder. Werd wel zwaar depressief en heeft zijn vriendin vermoord om daarna zelfmoord te plegen. Lijkt me aardig wat materiaal. )

• Mo

Ik vond Only Love altijd wel een aardige song. Leuk dat ze 'm nu weer opnieuw gebruiken. Ik geef toe dat het een wat bombastisch lied is :-)

• Meja

Vriendin? Had je die in die tijd dan? ;-)

• Miss Piggy

Jawel hoor, alleen toen noemden ze dat maitresse…

• Dave

Weet iemand waar ik de engelse songs kan vinden?

Op youtube staan ze niet en op de Frank Wildhorn site kan ik het ook niet vinden.

• Tim

De engelstalige demo cd van Rudolf is niet in de handel verkrijgbaar, maar zwerft wel in het illegale circuitje en bevat 17 songs.

• elisabeth

Én hij had ook nog is een uitermate ongelukkig huwelijk met een Belgische prinses. (de vraag is eigenlijk haast wie er in die tijd wél een gelukkig huwelijk had ;))

• Tommie

Ik heb net de Hongaarse versie van ‘Only Love’ op youtube gehoord.. ik vind het echt een vreselijk draaklied! Het doet me werkelijk niets. Frank Wildhorn heeft altijd de neiging om te bombastisch te componeren, maar in plaats van kippenvel bezorgt het mij juist ergenis. Als al die overdadige pauken en andere toeters en bellen uit het lied worden gehaald blijft er al helemaal niets meer over. Ik vind het echt een drol in een zilverpapiertje. Gebakken lucht met een laagje leegte.