Decor musical

• Gijs

Weet iemand of je ook decorstukken van een musical kunt kopen als een musical stopt? mischien is dit een rare vraag maar bij ons in de buurt staan piepschuinen beelden uit aida. Ik heb al wel wat unieke musicalspullen (gitaarsnaren van Doe Maar! Een stukje groen lint uit tarzan en een stuk oiranje slinger van het boomhutje van Tark.

• Mo

Vaak kan dat wel. Ik heb ook nog ergens wat glitter liggen uit de scene Razzle Dazzle van Chicago en een roos die gegooid werd door Pia in Chicago. Valt meer onder rekwisieten. Ik heb me altijd afgevraagd of daar verzamelaars voor zijn.

• Gijs

Denk dat er genoeg mensen zijn die die dingen verzamelen. Ik verzamel zelf ook glitters enz.

• Trutje

Ik heb een vel papier uit Tjechov (werd toen het publiek ingegooid haha) en een papier uit Doe maar, die moeder gooide toen “folders”uit en kreeg een enorm pak papier tegen mijn hoofd :D

die heb ik gewoon in de programmaboekjes gestopt , voor de “leuk”

Of je dat ergens kan krijgen/kopen/vandaan halen, Geen idee.

• Luuk

Echte decorstukken worden opgeslagen of verhuist naar en ander land..

(Zo is het Utrechtse Mamma Mia decor al door half europa gereist!)

Soms worden decorstukken wel eens weg gegeven enzo..

Inderdaad die paar kleine dingetjes die genoemd worden zijn rekwisieten!

Al lijkt het mij een beetje apart dat je echt een groen en oranje lint uit Tarzan hebt.. aangezien deze gewoon nog speelt enzo.. (of het moet rest-materiaal zijn)

• Gijs

Dit is denk er ooit afgevallen ofzo…..

Ik krijg deze spullen van iemand die soms bij musicals helpt (vrijwillig)