AHK Amsterdam kleinkunst

• Merel

Hoi!

Misschien kan ik deze vragen beter stellen op het musical-opleidingen prikbord. Maar aangezien hier ook veel mensen komen die kennis en verstand hebben van theaterscholen probeer ik het ook even hier.

Ik zit momenteel in het laatste jaar van mijn MBO opleiding Kunst en Cultuur, ik loop nu stage als dramadocent en geef CKV lessen op een Middelbare school.

Graag wil ik doorleren en volgend jaar een HBO opleiding gaan volgen.

Doordat ik altijd veel gedanst heb, zanglessen volg en op de Jeugdtheaterschool heb gezeten heb ik al veel ervaring opgedaan en wil ik proberen om auditie te doen op de AHK, de HKU, Artez en Frank Sanders.

Weet iemand of de Orientatiecursus voor de AHK goed is om te volgen voor de auditie? Heb je hiermee een voorsprong of is dit erg algemeen?

Ook las ik op de site van AHK dat je voor de orientatiecursus 120 euro moet betalen en voor de audities nog eens 110 euro.

Is dit ook het geval bij Artez en de andere scholen?

Het zou super zijn als jullie me willen helpen!

Groet!

• Claar

Over AHK: honderden doen de orientatiecursus en duizenden de audities. Er zitten ook hele andere mensen te beoordelen bij je 1e auditie, dus daar heb je weinig aan. het is wel een erg leuke cursus, dus als je het geld hebt, zeker doen. Ga er in de auditie zeker niet mee pochen, want het is geen prestatie. De voorsprong is dat je weet waar ze op letten, hoe ze lesgeven en wat ze belangrijk vinden.

Het klopt dat de auditie knetterduur is inderdaad…. Tweede en derde ronde moet je ook voor betalen.

Succes!