Total Eclipse Joseph Liveshow

• Dave

Ik zat vandaag nog eens het filmpje van “Total eclipse of the heart” te kijken uit de liveshow van Joseph.

Hier kan je goed zien en vergelijken wat de verschillende kwaliteiten van de Josephs zijn, omdat ze hetzelfde nummer doen.

Er viel me iets op.

Let eens op het stukje met Remko en Freek, ze klinken exact hetzelfde. Je hoort niet waar de een ophoudt en de ander begint. Allebei zo'n getraind edward hoepelman stemmetje zonder identiteit.

De beste stem heeft toch eigenlijk John.

http://nl.youtube.com/watch?v=stwakXlUVjs

• Dave

De link:

http://nl.youtube.com/watch?v=stwakXlUVjs

• Angie

Dave schreef:

> De beste stem heeft toch eigenlijk John.

Hier kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn hoewel John niet mijn favoriet is. Zijn stem is echter fenomenaal en het lijkt me geen straf om daar een hele avond naar te ‘moeten’ luisteren.

• Danser

Maar Dave,

Dat je zegt “typisch een getraind Edward Hoepelman stemmetje” vind ik niet helemaal kloppen.

Edward traint geen geluid, iedereen heeft zijn eigen kleur stem toch. Dat is iets wat ieder eigen heeft lijkt mij.

• Dave

Wat is het verschil in kleur tussen Remko en Freek in dit filmpje?

• Dus?

Dave, bekijk jij de exit van Remko nog maar een keer, dan zou je willen dat jij zo kon zingen!

Verder vind ik het flauw dat je twee stemmen die op elkaar lijken (stemtype/stemgeluid) toeschrijft aan de docent. Geeft blijk van weinig verstand van zaken.

• ikkkkkkkeee

Ik vind juist dat een aantal een voorbeeld kunnen nemen aan zo een getrainde stem..

Ik vind niet dat ze iemand zonder enig ervaring of opleiding (dus iemand die geen controle heeft over zijn stem ed) niet in die rol kunnen zetten

• Dave

John heeft ook controle over zijn stem maar dat is totaal iets anders.

• Elisa

Ja idd John heeft controle….maar ook als ie gaat dansen? Begrijp me niet verkeerd ik vind de stem van John geweldig.

Maar de cominatie tussen zingen en dansen is erg belangrijk in een musical.