Ik heb weer geboeid zitten kijken.
John: Ik vind dat dit geen geschikt nummer was. Veel te chaotisch, er is geen lijn in te bekennen. Het is gewoon een bende. Knap wat John er toch nog van heeft gemaakt. Misschien iets meer doseren.
Freek: Mooi gezongen in het begin. Warm en ontspannen.
Daarna weer maniertjes en bij die riedels ging hij alle 4 de keren vals.
Ik denk dat hij het idee heeft dat hij technische aangeleerde trucjes moet laten zien om een volwaardige performance te geven maar dat is helemaal niet nodig. Als hij het zo had gehouden als in het begin was het perfect geweest.
Ook blijf ik vinden dat hij teveel in zijn eigen wereldje zit.
Bij deze 2 jongens was ik het dus eens met de jury. Wel denk ik dat deze jongens van een hoger niveau zijn dan sommige andere kandidaten, en de kritiek dus veel inhoudelijker is, en gebaseerd op professionelere performances.
Bij een optreden van bijvoorbeeld Baer kom je er niet eens aan toe om er zo inhoudelijk op in te gaan.
Baer: Leuke jongen, hij heeft zijn best gedaan maar het is goed zo.
Ik was nergens meer benieuwd naar bij hem.
Robin: Dit was denk ik zijn minst slechte performance van alle weken. Het was vermakelijk. Maar het deed me weinig verder. Hij heeft wel charisma.
Roy: Qua zang kan hij niet tippen aan sommige andere kandidaten, maar deze jongen heeft iets. Een onbevangenheid, een levenslust, een puurheid die me aanspreekt. Als hij een zin zingt komt het echt bij je binnen, totaal niet in zijn eigen wereldje, ook al is die zin niet perfect gezongen. Ik weet niet of hij de rol kan dragen maar ik ben benieuwd.
Mathijs: Soms vind ik dat hij een mooie stem heeft maar hij komt vrij onzeker over en de noten zijn veel te ongecontroleerd. Ik weet niet zo goed of hij nog veel kan groeien of dat dit de top van zijn kunnen is.
Amir: Amir vind ik een zeer goede stem hebben alleen komt het er niet altijd even goed uit. Ik denk dat deze jongen veel in zijn mars heeft en ben daar benieuwd naar. Het jury commentaar vond ik onzin, in Engeland speelt Lewis Bradley meerdere malen per week de rol van Joseph en die was 17 en ziet er nog jonger uit dan Amir en dit is precies wat andrew Lloyd webber wilde.
Zijn uistraling past bij de rol.