Les Miserables laatse

• Bas

Les Miserables staat tot 4 januari 2009 in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.

De laatste show in Rotterdam zal zijn 4 januari 19:00u

Daarna zal de show na 18 jaar terugkeren naar Koninklijk Theater Carré in Amterdam en daar te zien zijn vanaf 17 januari tot 22 februari 2009

Kaartverkoop voor deze shows start 25 oktober 2008

• Huile

Goed nieuws! Ik zie het nu ook op de Carré-site staan.

• Tralala

Hey hallo,

Wij gaan morgenmiddag, heb er zin in!!

Benieuwd ook wie er spelen!!

Groetjes!!

• Ton

Wij zijn vorige maand geweest, goede musical maar niet te vergelijken met de versie in 1991 vooral Celine Pucell in de rol van Eponine haalt het niet bij Vera Man.

• wilma

he he, had ik dus toch met kerst les mis kunnen doen. Maar ja, ik heb nu al andere kaartjes…..ook leuk!

• Tralala

Damn!!!!

Wat een geweldige show….ik was er even stil van…

Het heeft me echt geraakt, en ook Jamai, waarbij ik eerst iets had van…idols-manneke in een show…maar damn wat heeft die gast een inlevingsvermogen en een dijk van een stem!!! Hij kwam recht in me zieltje binne hoor!!

RENE VAN KOOTEN, die moet gewoon een standbeeld krijgen ofzo, wat is hij geweldig!!! Wat een rollercoaster van emoties, en een heel leven die hij daar toch maar mooi even neerzet in een show. Hele zware rol, maar hartstikke geloofwaardig en mooi gespeeld!!!

De kindjes deden het ook leuk.

Nurlaila is ook gezegend met een prachtige stem, ze is al een van mijn favoriete musicalartiesten sinds ik haar in RENT zag, ze is echt mega-goed!

Suzanne zingt ook prachtig, al zijn de stukken die zij moet zingen nou niet de meest mooie stukken uit de musical ( persoonlijk he..) Maar ze zingt het werkelijk perfect!! Ik zag in haar wel de nieuwe Christine voor The Phantom…wie weet..;)

Het geheel was natuurlijk niet compleet zonder een geweldig orkest, ik kon er zo af en toe eens in kijken tijdens de show, mijn god wat is dit een prachtmuziek. Dat geeft toch wel de sfeer hoor!!! Volgens mij zat er ook een limburger in de orkestbak, hij zei in de pauze op een gegeven moment “”waat zeasse" whahaha, kon dr wel mee lachen met die gast!

Nou al met al, een heerlijk dagje uit met natuurlijk ook een bezoekje aan de american dream, nog altijd even heerlijke wodka-lime's..:P

Ciao!!!

• ....

reactie op ton: ik ben het absoluut NIET met je eens. ik vind dat celine het veel beter doet dan vera mann. bij het liedje heel alleen krijg ik bij celine kippenvel en bij de versie van vera mann doet het me helemaal niks. en ook het acteren en inlevingsvermogen van celine vind ik een stuk beter

• Marijke

Je kan beter OPNIEUW kijken dan continue vergelijken.

Les Misérables wordt gewaardeerd door het publiek van vandaag (al zal niet iedereen het zwaarmoedige verhaal goed bevallen). Veel mensen zijn niet geweest in 1991 omdat ze nog geen musicalfan waren, te jong of nog niet eens geboren… Die zitten niets te vergelijken en gaan blanco naar binnen. Misschien ben je dan beter af, het is nl. ondoenlijk om producties te vergelijken waar 17 jaar tussenzit en vaak heb je ook nog je favorietren qua cast. Bovendien zijn er nogal wat tekst/arrangementwijzigingen die de één kan waarderen en de ander juist niet. Het blijft een kwestie van smaak/voorkeur.

Ik ken de 1991 versie alleen van youtube.

Van de versie van 2008/2009 geniet ik nu live.

Ik vind deze versie heel mooi van opzet en geniet elke keer volop.