Sunset Boulevard

• Paula

Ik ben zaterdagavond naar Sunset geweest en eerlijk gezegd vond ik het tegenvallen.

Ik werd niet in het verhaal getrokken, maar bleef steeds wachten tot er iets zou gebeuren waardoor dat wel gebeurde. Ik heb zowel de film als de musical gezien en weet dat het tempo niet hoog ligt, en er geen spectaculaire dansnummers inzitten.

Misschien had ik me er teveel van voorgesteld. Ik heb de voorstelling in New York gezien met Glenn Close en was direct onder de indruk.

Simone was niet overtuigend als Norma, behalve de laatste 2 minuten.

Vanaf het moment dat ze voor het laatst de trap af komt stond daar ineens Norma Desmond. Wat een performance!

Ik ben een grote fan van Simone Kleinsma maar heb vanaf moment één gezegd dat ik haar niet geschikt vond als Norma maar bereid was haar het voordeel van de twijfel te geven. Helaas is mijn voorgevoel waarheid geworden.

Antonie was redelijk, maar ja hij is geen zanger en dat brak het echt op.

Bij het verlaten van Carre hoorde ik meer mensen zeggen dat ze teleurgesteld waren. Ik was dus niet de enige (gelukkig)

Hoe zijn jullie ervaringen?

• Meja

Ik vind Simone Kleinsma een goede artiest en leuk mens maar laten we eerlijk zijn; qua niveau valt ze in het niet vergeleken met Glenn Close, die ik al geniaal vond toen ik jaren terug ‘Dangerous Liaisons’ op dvd zag. Zowel qua zang als spel is deze vrouw van een totaal ander allooi. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met de herinnering van zo'n performance (ik benijd je!) nog verrast kan worden door een Kleinsma of Douwes.

Ik ga in ieder geval a.s. zaterdag. Ik hoop dat de show me bevalt; ik ga in de eerste plaats voor het verhaal, de muziek en het visuele, aangezien ik de musical nog nooit heb mogen zien. Qua cast ben ik van niemand echt onder de indruk (hoewel ik Peter de Smet wel goed vond in ‘Phantom’) dus daar heb ik geen hoge verwachtingen van.

Wat vond je, vergeleken met Broadway, van deze versie qua regie, decor e.d., Paula?

• Martijn

Ik heb Glenn Close niet live gezien, maar heb wel de cd en zij heeft mij nog nooit weten te raken hoewel ik haar wel een goede actrice vind. Doe mij maar Patti LuPone.

Ik ga denk ik ook zaterdag. Toch verwacht ik meer van Pia dan van Simone.

• Paula

Vergeleken met Broadway is het decor een stuk kleiner, maar dat kan niet anders omdat ze reizen. Het ziet er mooi uit, en een aantal dingen is mooi opgelost.

Er zaten hier en daar een paar rare dingen in de vertaling, maar daar heb ik wel doorheen gekeken. Ik weet dat de vertaling altijd lastig is.

De regie was echt niets op aan te merken, behalve dat het met de spotlights een paar keer een tikkie te laat was, maar dat zal ik maar wijten aan nieuwigheid.

Meja, ik hoop dat je geniet zaterdag, en laat even een berichtje achter hier als je wilt.

• Meja

Doe ik!

Dank je wel!

• ruud

Hoi Mensen.

Wij zijn gisteren naar de matinee geweest,in een helaas half gevuld Carre.

Ik vond Simone geweldig,wat een strot heeft ze toch.Ik moet eerlijk zeggen dat ik

wel werd geraakt door het nummer Sunset boulevard dat Antonie zong,beslist niet

slecht vond ik. Verder ziet het er prachtig uit,maar ik vind het geen Musical waar ik nog een tweede keer zal heengaan.

Groeten Ruud.

• Huile

Maar dat is dan ook het enige van hem waarvan ik onder de indruk was (inclusief de reprise van dat nummer, die zelfs nog beter was). Voor de pauze vond ik hem zwak, al moet ik toegeven dat het geen aansprekende lines zijn die hij moet zingen. ik heb ook medelijden met het ensemble, die hangen er echt een beetje bij.

• Dave

Inderdaad, het ensemble is niets meer dan een groepje trekpopjes.

Het is echt een beetje zielig in deze show.

• Peter

Ik ben vannavond geweest. De zaal was nog niet voor de helft vol.

Simone Kleinsma vond ik in de zang erg overtuigend, de grote uithalen geloof ik wel, dat is niet zo moeilijk. Maar ze kan ook zacht zingen.

Antonie Kamerling was beter dan verwacht.

Eén ding heeft me verbijsterd: wat een truttige dansjes!. Het lag niet aan de uitvoering maar aan de choreografie. Het ging helemaal nergens over. Het was zo slecht dat het niet eens lachwekkend was.

Was het een parodie op de dans uit Hollywoodfilms uit de jaren 50 ?

Peter

• Steven

Jammer dat de zaal nu al zo slecht gevuld was. Hopelijk is dit geen voorteken voor de rest van de tour..