…klinkt wel als iets leuks om eens mee te maken tijdens een musical. Mits er inderdaad niet iets heel ernstigs aan de hand was met die meneer/mevrouw! Misschien had diegene die schreeuwde beter even iemand kunnen gaan halen dan de hele zaal zo te laten schrikken.
Zelf ben ik dan zaterdagavond geweest. Ik heb genoten van de voorstelling. Ik heb veel wisselende reacties over het decor gelezen maar ik vond het erg mooi! Ik vond de draaiende cilinder waaruit o.a. de villa en de studio kwam erg goed bedacht en zeer effectief. Het toneelbeeld zag er ieder moment mooi uit en het licht vond ik geweldig!
Simone Kleinsma was dik in orde als Norma. Haar zang vond ik verbazingwekkend goed! Niet dat ik een erg lage pet van haar op had maar ik heb het nooit echt een heel mooie zangstem gevonden en vanavond genoot ik voor het eerst echt van bepaalde zangstukken. Grappig genoeg vond ik de allerlaatste noot van de voorstelling het beste. Sowieso vond ik haar slotscene sterk gespeeld. Op sommige momenten vond ik haar qua spel alleen net iets te luchtig en bijna speels reageren. Vooral hoe ze bepaalde dingen zei. Het had voor mij op bepaalde punten nog net iets dramatischer en diva-achtiger gemogen.
Antonie Kamerling viel me eigenlijk wel mee. Qua zang is hij absoluut niet van hetzelfde niveau als de buitenlandse Joe's en schiet hij technisch tekort, maar hij haalde alle partijen prima en het was zuiver en tamelijk muzikaal. Qua spel vond ik hem het prima doen en had hij grappige momenten. Qua type vond ik hem het meest geschikt voor de rol. Als zijn zang sterker was geweest en hij hier en daar misschien toch wat meer emotie had gegeven in zijn spel (met name zijn frustraties in Norma's huis nadat hij Betty had laten komen) had ik hem een perfecte Joe gevonden.
Voor de rest vond ik iedereen eigenlijk prima in zijn rol zitten. Zoals meerderen hier al zeiden, viel het me op dat Maike soms een beetje met de nootjes smokkelde, maar ze speelde de rol erg leuk. Ik vond haar ontwapenend.
De regie was vlekkeloos. De vaart zat er prima in en de scenewisselingen gingen erg soepel.
De choreografie…tja, wat valt daar nu nog over te zeggen? Ik vond, met uitzondering van ‘Doen we lunch’ alle ensembledansjes dramatisch. Met als dieptepunt de dames van de schoonheidssalon. Maar ook de kleermakers vond ik genant! Het deed me denken aan een parodie op musicals in het algemeen. Kan dit alsjeblieft overnieuw voordat ze het land in gaan?
Al met al een fijne voorstelling met prachtige momenten en een uitstekende cast. Ik zou hem opzich nog wel 1 keer willen zien, mits Pia Douwes dan de rol van Norma speelt. Zou de twee best willen vergelijken.