Joseph bij paul de leeuw

• s

Zaterdag was zoals gebruikelijk de afvaller van joseph bij paul in zijn show, mathijs viel helaas vorige week af, maar geluk is daar hij mag mee doen in het ensemble netzo als hein, en 1 van de 4 jongens die nu nog in de reace zitten speelt ook zowie zo mee. wie mocht nog niet verteld worden.

wie de alternates gaan worden is nog niet bekend.

Niet alleen de afloop van het programma maar ook de première komt steeds dichter bij, dus was het tijd om met de repetities te beginnen. Moeilijk, zonder een Joseph natuurlijk. Daarom is Roel Van Kerckhoven ingehaald om tijdens de repetities Joseph te zijn, zodat de cast al kan worden klaargestoomd en de winnaar van Op Zoek Naar Joseph daarna netjs kan ingepast worden. En zo is er onverwacht eerst een Vlaming aan de slag in de titelrol, zij het dan zonder publiek.

• maud

ik snapte niet zo goed waarom Matijs zei dat hij niet mocht zeggen wie van de vier die er nu over zijn ook in het ensamble van Joseph zit. Volgens mij was het al bekend dat Robin dat is. of vergis ik mij?

• mariska

Hier op het forum (en onder de meeste musicalfans) is dat iig allang bekend ja!

Maar of het officiël al bekend is.. geen idee!

• Dave

Wel toevallig zeg, dat er van al die jongens die auditie hebben gedaan, toevallig al 3 in de echte show zitten, en die toevallig ook bij de 10 finalisten van het programma zitten, en dat er 2 van de 3 nog heel ver komen ook.

Ik begrijp best dat het leuk is om je understudy's te promoten hoor, maar zouden de jongens zelf ook weten dat ze geen schijn van kans maken op de eerste bezetting van de rol?

En zijn de repetities al begonnen?

Dan zijn Robin, Mathijs en Hein dus al lekker bezig met hun ensemble partijtjes en dansjes. Het zou wel een grote wisseltruuc worden als een van deze jongens ineens doorschuift naar de hoofdrol en dat ze dan ineens ergens een nieuw ensemblelid vandaan moeten toveren.

Maar waar hebben we het over. Alsof ze ooit kans hebben gemaakt op de eerste bezetting….

Slim van Stage Entertainment. Kiezen wie je zelf wil, daarnaast de understudy's lekker promoten zodat het voor het publiek ook een feest van herkenning blijft als de 1e cast een keer niet op kan.

Daarnaast natuurlijk een paar amateurs (ruwe diamanten) bij de 10 finalisten doen, want er moeten nu eenmaal mensen als eerst weggestemd worden, zodat de ensembleleden bij voorkeur meer bekendheid op kunnen doen.

• Martijn

Bij Evita was het net zo. Marjolein Teepen was ook al aan het repeteren voor het ensemble toen de finale nog moest komen. Volgens mij stond er toen iemand stand-by voor het geval Marjolein Evita zou worden. Dan kon zij haar rol in het ensemble overnemen.

• Me

Hèhè… Wij weten dat wel, maar mag dat ff groot in de krant?!

Ik vind dit hele circus (hoe leuk ook om te zien) zó oneerlijk. Maak dan gewoon een mooie docusoap over het normale auditieproces in Focus of where else! Dat is toch al interessant genoeg? Maar nee: dan verdienen we er niet genoeg aan…

• Elisa

het is nou eenmaal een klein wereldje….Maar goed…tuurlijk ik denk ook dat het gestuurd word. je kun niet iemand die geen ervaring heeft in zo'n rol zetten. Stel je eens voor dat zo'n persoon perongelijk een favoriet word. Alles stemmen krijgt en dan vervolgens de rol niet aan kan….