Ok. Mijn reactie op liveshow 7:
Freek: Hij was inderdaad qua interpretatie nogal afwezig vanavond maar zong wel prachtig! Ik ken hem aardig, heb hem vaak horen zingen en elke keer valt me op dat zijn belt zo naar binnen gekeerd is. Heel vreemd.
Roy: Ben ik de enige die de toonsoort van New york, New York compleet verkeerd vond? Ze veranderen toonsoorten om de haverklap in dat programma dus waarom dit zo laag? Het nummer en Roy's stem kwam zo totaal niet uit de verf. Misschien heeft hij hoogtevrees? Verder vind ik hem inderdaad, zoals de jury ook zegt, een fantastische, natuurlijke uitstraling hebben!
Robin: Vanavond werd me wat duidelijk over Robin. Naast het feit dan dat zijn optreden elke keer weer gemaakt overkomt… Als hij zacht zingt, klopt het en is het een heerlijk geluid. Als hij volume probeert te maken schiet zijn klank z'n keel in en wordt het bijna een knödel. Opletten!!! Van mij mag hij eruit en opnieuw zangles gaan volgen…
John: Een prachtige vertolking van ‘Anyone..’ Het kan zeker nog meer (ik heb het in de laatste BCCserie door een vrouw indringender gezien) maar ach… ik had kippenvel…
Zijn ‘Nooit een acht’ was mooi maar een beetje onsamenhangend. Maar dat is meer kritiek op het format: liever minder jurygebrabbel (hoe zeer ik de meesten ook respecteer) en langere optredens!
Al met al: John en Freek zeker door. Robin eruit! Roy is een zeer verdiende derde!