Freek heeft gewonnen.
Wat vinden we ervan?
Ik wil Freek feliciteren, erg leuk voor hem.
Ik vond het leuk om te zien dat ze allebei hetzelfde nummer uit de show deden (Close every door). Zo kon je goed vergelijken.
Ik vond dat Freek dit goed deed. Ik vond ook dat John dit nog beter deed.
Een natuurlijke manier van zingen en spelen raakt mij meer.
De liedjes in de eerste show vond ik niet zo leuk. Dat lied uit Aida vind ik helemaal niet geschikt voor een spetterende finale, jammer. En dat lied van Freek vond ik echt vre-se-lijk, wat een geforceerde, hysterische ellende.
En dat hoeft helemaal niet bij dit lied, het kan wel degelijk mooi en indrukwekkend ingeleven tegelijk zijn, kijk naar Steve Balsamo. Dit was nu niet bepaald het geval.
Nogmaals, Close every door vond ik erg goed door beide heren.
En omdat Freek dus heeft laten zien dat hij het lied uit de show mooi kan ben ik wel tevreden, want hier gaat het om.
Aangezien de rest van de liedjes in de show “kinderen voor kinderen” niveau is, hoef ik niet bang te zijn voor veel geforceerde zaag vibrato “belt” mislukte noten, en blijft het lekker luchtig.
Het lied dat Freek zong nadat hij gewonnen had was ook leuk, lekker luchtig.
Het is alleen de bedoeling in dit lied een verhaal te vertellen tegen de kinderen die eromheen staan. Dus tegen de kinderen zingen, en amicaal een arm om ze heen.
Had ik graag John willen zien doen. Freek liep die kinderen bijna omver en heeft ze geen blik waardig gegund tijdnes het hele lied. Maar dat is hem vergeven zo vlak na de overwinning.