Mary Poppins

• Ed

Gepubliceerd: vandaag 07:01 in De Pers

Mary Poppins wordt de nieuwe musical van Joop van den Ende Theaterproducties. De audities beginnen deze maand. Het is de bedoeling dat de musical in het seizoen 2009/2010 in première gaat in het Circus Theater in Scheveningen. Dat liet Van den Ende vrijdag weten.

Het verhaal van de Britse nanny Mary Poppins is vooral bekend van de gelijknamige Disneyfilm uit 1964 met Julie Andrews in de titelrol. Mary verschijnt zwevend aan haar paraplu in het zakelijke bankiersgezin Banks om daar wat warmte te brengen.

De musicalversie is gebaseerd op de verhalen van P.L. Travers en de film. Het is een co-productie met Disney en producer Cameron Mackintosh.

• Gijs

Leuk, maar zo leuk als BatB en Tarzan word het denk ik niet

• Piet

Leuk!

Lijkt me een uitgelezen kans om eens echt creatief theater te gaan maken voor Joop/Erwin. (Zal wel weer niet, maar hoop doet leven)

Volgend seizoen: “Op zoek naar….de schemerlamp”

• Polly

Zou ik niet te hard zeggen, Mary Poppins is als musical wel stukken beter geslaagd dan Tarzan.

• elisabeth

Ik mag toch hopen dat het zeker wél beter uitpakt als BatB en Tarzan. Tarzan was wel aardig (BatB vond ik echt heel erg ongeslaagd op het toneel). Maar Mary Poppins is altijd bedoelt als musical (sinds het visueel is gemaakt en met deze muziek bedoel ik uiteraard). BatB en Tarzan zijn bewerkt vanuit de tekenfilm en dat is gewoon een ander medium. Het eindresultaat is best knap te noemen maar Mary Poppins is altijd een musical geweest. En aangezien er vanaf het begin vanuit dat gegeven is gewerkt mag je toch verwachten dat het (als musical) dan toch beter slaagt?

• Paula

Joop neemt weer geen risico.

Het is jammer voor de “echte” musicalganer dat hij niet eens een nieuwe musical neemt.

Hij heeft zeker een langlopend contract met Disney afgesloten.

Nog een mazzel dat we de kleine zeemeermin niet krijgen!

• Martijn

Vind Mary Poppins ook stukken beter dan Tarzan, maar toch vind ik het geen goede musical. Na al dat Disney-gedoe is het wel weer eens tijd voor wat anders lijkt mij zo.

• Martijn

Met Aida is er een contract afgesloten dat Joop de komende tien van alle Disney musicals de rechten heeft (ik denk voor Europa). Dus tot 2011 zullen we er nog niet vanaf zijn. De opvolger van Mary Poppins zal dan wel The Little Mermaid worden.

• Ed

Blijf stilletjes hopen op Disney's HUNCHBACK OF NOTRE DAME.

Ik vond daar de NL'se soundtrack al geweldig goed van en ik lal “daarbuiten” nog regelmatig mee tijdens afwas en stofzuiger partijtjes.

Deze Disney musical veruit het volwassenste en was voor mij de opvolger geweest na Tarzan.

Ik dacht nadat Disney's zo lyrisch was over de veranderingen die stage had aangebracht bij Tarzan, dat ze misschien carte blache zouden krijgen voor een NL'se klokkeluider.

Jammer misschien als opvolger van Mary Poppins supernanny, ik blijf hopen ;)

• Huile

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=478&i=91611&t=91608

Okay, het zal wel wat later worden dan moederdag, maar toch… didn't I tell you?