Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die the Phantom of the opera in Londen gezien hebben. Kan iemand mij vertellen wat die hiervan vond?
Ik heb hem 3 keer gezien met verschillende casts.
Ik vond hem heel erg goed.
De castings van de Londen productie bevallen me wel.
Jonge, heldere, goede Christines.
Ook de Phantoms waren niet mis (John Owen Jones bijvoorbeeld).
Ik heb de show ook op Broadway gezien maar dat vond ik een aanfluiting.
Oude taarten als Christine zoals Rebeca Pitcher of Sandra Joseph. Van die walrus sopranen die beter Carlotta hadden kunnen spelen. Dat vond ik niks.
Nou Dave heeft wel gelijk! Ik heb The Phantom ook op Broadway gezien en de Christine die speelde (Rebecca Pitcher had beter Carlotta kunnen spelen. Ze had niets helders of engel-achtigs. Haar vibrato schoot alle kanten op, soms kon je haast de juiste toon niet meer horen. Rebecca Pitcher was dus niet echt on pitch. De cadenza na ‘Think of Me’ was vreselijk! Ik hou echt wel van opera stemmen maar dit kon niet.
Ik heb The Phantom ook in Las Vegas gezien, daar was de cast echt perfect! Heel erg mooi. De special effecten waren ook prachtig! De musical is daar alleen iets korter dan in Londen en NY (geen pauze)
Heb van Las Vegas opnames op Youtube gezien. De opening waarin de kroonluchter zichzelf in elkaar zet, vind ik indrukwekkend en een prachtige vondst, maar de rest (en dan vooral de zaal) vond ik nogal kitsch, typisch ‘Vegas-style’.
Wat ik me trouwens altijd al heb afgevraagd over de cadenza aan het eind van ‘Think of me’, mag elke Christine die nu zelf bepalen, of wordt hij voorgeschreven? Weet jij dat toevallig, Tommie?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?