Mary Poppins

• Vinaigre

Kan die zingen dan? Of moet die ook eerst a la Tony Kamerling omgeschoold worden tot…ahum…zanger.

• Martijn

Ben ik niet met je eens. Ik zie veel meer de film dan het boek in de musical terug. Er zijn alleen wat meer personages uit het boek terug te zien in de musical. Het boek is een stuk duisterder en bij de film en musical valt dat reuze mee. In de film en musical is Bert de mannelijke hoofdrol, in het boek komt hij amper voor. En natuurlijk nog de kinderen van de familie Banks. In het boek hebben ze er vier, in de film en musical maar twee.

• Jolien

Carice van Houten laat maar gewoon in de filmwereld.

Maar ik hoop op Celine Purcell of Brigitte, maar die kan dus niet omdat ze al een rol heeft in t volgende seizoen? Welke dan?

• Huile

Vinaigre: zingen is erfelijk, dat weet iedereen. Dus wat Jelka kan, kan Carice ook. Vanzelfsprekend!

• Polly

En ze heeft het al gedaan, pak de cd van de Driestuiversopera van het NNT er bij, de cd van Foxtrot of wat recenter de soundtrack van Zwartboek. Ze zingt op alle cds.

Al heeft Carice ook ergens in een interview gezegd dat ze geen musicals wil doen waarbij ze het regie-concept moet kopieren.

• Tommie

Ik heb Carice van Houten gezien in Foxtrot. Ik vond haar zangstem opvallend zwakjes. Ik had toen nog geen idee wie zij was.. ik vroeg me alleen af wat zij in MUSICals deed, want ze klonk niet echt muzikaal. Pas veel later kwam ik er achter dat zij de actrice van Minoes etc was..

• Vinaigre

Proef ik hier enig sarcasme of meen je dat serieus?

• Vinaigre

Zijn dat live- of studio-opnames? Zwartboek telt voor mij sowieso niet mee, want dat is een film. Tegenwoordig kunnen ze zoveel in de studio dat ze zelfs Tony K nog kunnen laten klinken als Caruso. Maar ik heb overigens niet beweerd dat Carice niet kan zingen, ik vroeg me alleen af of ze kan zingen. Qua type vind ik haar wel geschikt als MP en als ze kan zingen dan moet ze dat het liefst de hele voorstelling blijven doen opdat wij kunnen roepen: houdt het dan nooit op!

• Polly

Van de Driestuiversopera ben ik vrij zeker dat dat een live-opname is. Foxtrot niet 100%, heb ik nooit op staan, maar ik denk het wel, want er staat ook een stukje Duitse Les op, dat vind ik niet iets wat je in de studio gaat opnemen.

• Vinaigre

Ik had ooit een cassettebandje met daarop de original cast van Foxtrot. Daar stond 'Duitse Les (aka Der Bär) ook op. Volgens mij was dat wel een studio-opname, maar zeker weten doe ik dat niet… Het is al weer zolang geleden (tja, cassettebandjes… :))