Als we dan toch bezig zijn vind ik het wel interessant om te weten wie we de “lekkerste” mannelijke musicalsterren vinden.
Ik zet in op:
Dieter Troubleyn
John Vooijs
wie volgt?
Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, Meja.
Ik vind het, net als Piet, veel interessanter en leuker om te lezen waarom iemand een bepaald musicalnummer mooi vindt. Wat doet het met iemand? Wat voor herinneringen bewaart iemand eraan? Dat soort zaken. Ik zag dat iemand een hele lijst aan nummers had neergeplempt, keurig netjes alfabetisch gerangschikt. Dan krijg ik het idee dat iemand gewoon z'n muziekcollectie heeft bekeken en daar een keuze uit heeft gemaakt, zo van: ‘o ja deze is mooi, en deze is ook mooi.’ Dat vind ik nou niet echt een keuze uit het hart…
Nou, ik kan niet altijd zeggen waarom een lied me raakt hoor. Van sommige wel, maar er zijn ook nummers die me iets doen zonder dat ik kan uitleggen waar dat nu precies aan ligt.
Overigens vind ik het helemaal niet zo erg om zomaar een lijst te krijgen, want m.u.v. de uitgekauwde nummers die ik ook in groten getale langs heb zien komen, heb ik ook een heleboel nummers zien staan die ik nog helemaal niet ken en dat vind ik altijd interessant.
Je weet toch wel wat voor soort emotie bepaalde songs bij je oproepen… sommige nummers maken mij bijvoorbeeld blij of treurig en andere geven me een energieboost of een melancholiek gevoel. Ik maak ook geregeld mee dat een bepaald nummer mij goose bumps bezorgen en dan vind ik het altijd wel leuk om voor mezelf uit te vissen waar dat gevoel vandaan komt. Is het de muziek,
de tekst, de uitvoering van de artiest etc.
Ja, ik weet wel of ik blij van iets word, of juist verdrietig, maar ik weet niet altijd waar dat vandaan komt.
Alleen analyseer ik meestal niet waar het vandaan komt. Zoals no good deed bijv. Die mag ik van mijn zangjuf niet zingen tot ik weet waarom het me zo raakt, maar daar ben ik nog steeds niet uit. Da's wel balen, want tot die tijd is het nummer dus “off limit”…. En ik vind het zo mooi….
Wat ik wel vaak heb met liedjes is dat ik dingen met spitse teksten erg leuk vind. Ik moet vreselijk lachen om Avenue Q en de teksten uit Wicked vind ik soms ook geweldig gevonden. Degreenify bijv. En dat heb ik bij “another night at Daryls” ook. Voor mij is dat de combinatie van de muziek en de tekst en ik heb wel een levendige verbeelding, dus ik zie die vrouw helemaal voor me en hoe ze zich voorbereidt op een nacht vol passie….
Dus soms wel en soms niet….
Anders verzin je toch gewoon iets voor je zangjuf, als je het nummer zo graag wil zingen (aparte voorwaarde trouwens!!)??! Bijvoorbeeld dat je Elphaba's woede jegens de mens/munschkinheid zo goed begrijpt; in de steek gelaten en verraden worden door iedereen waar je je voor inzet en waarmee je het beste voorhebt… of omdat de melodielijn jou heel veel energie geeft…verzin maar wat ‘interessants’.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?