zou het niet zo kunnen zijn dat de zangjuf een goede reden hiervoor heeft? Bijvoorbeeld dat je dan beter/anders naar een nummer gaat luisteren? Iets verzinnen lijkt me geen optie, het gaat toch om verder leren.
Dat komt bij mij een beetje zweverig over (om in ‘Wicked’ termen te blijven). Miss Piggy geeft zelf aan meestal niet volledig uit te zoeken waarom een lied een bepaalde emotie bij haar losmaakt. Dit geldt voor velen. Waarom moet alles altijd overgeanalyseerd worden? Kun je niet gewoon genieten van muziek en een gevoel ervaren zonder precies te weten waar het vandaan komt?
Miss Piggy lijkt me overigens niet iemand die niet zou kunnen begrijpen waar de tekst van ‘No good deed’ over gaat en als ze er met haar zangjuf eens mee aan de slag zou gaan, zou er gaandeweg over de tekstbehandeling gediscusieerd kunnen worden, lijkt mij! Soms voel je songs pas echt als je er mee aan het werk bent!
Jemig, wat zo'n kleine opmerking al niet losmaakt…..
Ja, de tekst begrijp ik prima, Meja en Piet, ik hoef het er niet met mijn zangjuf over te hebben, ik weet heel goed waarom ik die opdracht heb gekregen. Laten we het erop houden dat het voor mij een goede oefening is en in de tussentijd heb ik nog een hele voorraad andere nummers die ik kan zingen, dus dat komt wel goed.
Ik kom er vanzelf wel een keer aan toe.
(Over)analyseren is niet altijd nodig, nee. Ik kan ook heel goed van muziek genieten zonder dat ik precies weet welke snaren er geraakt worden en waarom, soms is het feit dat het gebeurt al genoeg. Dat is het wonderlijke van muziek, het maakt soms van alles los, waarvan je niet wist dat het er zat…..Ik zou niet zonder kunnen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?